Persbericht: Apps bieden bedrijven unieke pr-kansen

Dit is geen echt persbericht. Maar de boodschap is er niet minder serieus om. Het is een reactie op al die persberichten die Nieuwe Media Blog ontvangt over nieuw verschenen apps.

Want de boodschap is ‘no app, no glory’. Zonder app, en het liefst twee, een voor smartphones en een voor tablets, tel je als bedrijf niet meer mee.

Even zonder dollen: veel apps voegen ook daadwerkelijk iets toe. En bieden bedrijven unieke pr-kansen.


Maar de publiciteit rond veel apps is zeer matig en slordig en de informatie is vaak incompleet. Wat valt zo al op in de persberichten die binnenkomen:

  • het is vaak onduidelijk wat het doel is van de app: wat kan ik ermee?
  • het is vaak onduidelijk voor welke smartphones of tablets de app geschikt is
  • er zijn vaak geen links bijgevoegd waar de app te downloaden is

Op die manier schiet het persbericht zijn doel voorbij en krijgt de app niet de aandacht en de gebruikers die het verdient en verdwijnt het in de anonimiteit van de app stores.
Want niemand vind de app van jouw bedrijf tussen die honderdduizenden andere apps.
Dat moet en kan veel beter!

Lees ook:Apps sturen je privégegevens naar bedrijven
Lees ook:Android-apps bedreiging voor Apple-apps | Apps Battle
Lees ook:Honderdduizend apps voor iPad beschikbaar
Lees ook:Gebruikers vinden iPad apps complex en onbevredigend
Lees ook:Smartphones verslaan tablets en laptops

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “Persbericht: Apps bieden bedrijven unieke pr-kansen

  1. Pingback: Half miljoen apps in de App Store van Apple | NieuweMedia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>