KPN erkent fouten na hack

KPN geeft toe dat het onderhoud aan het eigen internetsysteem niet steeds optimaal is geweest. Dit bericht RTLZ vandaag.

De provider trekt daar z’n lessen uit en wil op basis van de recente ervaringen de dienstverlening aan de klanten beter en veiliger maken.

Om de dienstverlening te verbeteren en in de toekomst een hack te voorkomen, gaat de provider een deel van de geplande IT-investeringen naar voren halen. Ook wordt volgende maand het webcare-team uitgebreid.

Twee miljoen emailadressen
Het NieuweMediaBlog berichtte eerder dat KPN twee miljoen emailadressen blokkeerde nadat duidelijk was geworden dat de servers waren gehackt. De persoonsgegevens van 539 KNP-klanten die op internet circuleerden, bleken niet afkomstig van de serverinbraak, maar bij Babydump.nl vandaag te komen.

De Opta heeft de KPN-hack inmiddels in onderzoek.


In een advertentie in onder meer de Telegraaf en het Financieele Dagblad biedt KPN vandaag twee miljoen excuses aan. Klanten kunnen klachten melden op de website van de provider.

Lees ook:Opta onderzoekt hack KPN
Lees ook:KPN keert ton schadevergoeding aan gedupteerden uit
Lees ook:Update: Klanten KPN kunnen vandaag email weer gebruiken
Lees ook:Gelekte persoonsgegevens niet van KPN-hack
Lees ook:Actie op Twitter: hashtag #TMobilewaarblijftmngeld

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>