Banken zijn internetfraude zat en nemen maatregelen

De Nederlandse banken zijn het zat om op te draaien voor fraudes met internetbankieren en elektronisch betalen. Daarom hebben ze hebben gezamenlijke regels opgesteld waar klanten zich aan moeten houden.

Wie dat niet doet, draait zelf op de voor de schade.

Klanten moeten:
* Regelmatig hun bankrekening controleren
* Beveiligingscodes geheim houden
* Zorgen dat derden hun bankpas niet kunnen gebruiken
* Dat anderen geen toegang tot hun internetbankrekening hebben
* Incidenten direct bij hun bank melden
* Hun apparatuur beveiligen
* Na het bankieren direct uitloggen
* Geen illegale software op hun systemen draaien

Lees ook:Windows-lek dankzij Apple
Lees ook:Duizenden kleinere webwinkels gehackt
Lees ook:Onderzoek naar afluisteren ministers via voicemail Vodafone
Lees ook:Actie op Twitter: hashtag #TMobilewaarblijftmngeld
Lees ook:Boeing gaat mobiel bellen en Wifi aanbieden

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>