Bouwen aan een succesvolle internetonderneming

Hoe haal je het maximale uit uit internet en social media. Het zijn vragen waar een groeiende groep bedrijven antwoorden op zoekt nu het besef doordringt dat internet van cruciaal belang is om gestelde doelen te halen.

Sabriye Dubrie kan daar als geen ander over meepraten. Ze is gespecialiseerd in marketing optimized webdesign. Oftewel, legt ze uit, hoe maak je van je de website het speerpunt en centrum van je marketingactiviteiten. ‘Met als doel dat een website door een groot publiek wordt gezien waardoor je aan je naamsbekendheid bouwt en tegelijkertijd mogelijke klanten aantrekt.’

Daarbij zijn volgens haar zowel het ontwerp, de content als de vormgeving van de website even belangrijk. ‘Een goede website die onderdeel is van een online strategie, waar ook social media deel van uitmaakt genereert leads. En daarmee klanten, dus omzet’, zegt ze.

Your key to succes

Hoe bedrijven dat kunnen doen leert Dubrie ze tijdens het programma Your key to succes. ‘We richten ons daarbij op ondernemers in de B2B- en B2C-markt die rondom hun dienst, product of expertise een succesvolle internetonderneming willen bouwen. Maar ook op ondernemers die via het internet hun doelgroepen willen bereiken.’

Vanuit een solide gebouwde virtuele omgeving je zichtbaarheid op het internet en bij de doelgroepen vergroten. Daar gaat het volgens haar bij Your key to Succes om. ‘Daardoor wordt een product, dienst of expertise door een groter publiek gezien. Dit is goed voor de naamsbekendheid en het aantrekken van klanten.’

Meerwaarde via internet vermarkten

De meerwaarde van het programma zit er volgens Dubrie in dat deelnemers leren de waarde van hun kernactiviteit via internet te vermarkten. ‘Een product, dienst of specifieke kennis kan nog zo geweldig zijn. Als de doelgroep het niet ziet of de waarde ervan niet ziet, dan zal het relatief onbekend blijven en dus niet worden verkocht.’

Online zichtbaarheid, blijkt het sleutelwoord van Dubrie. ‘Alleen als je gevonden wordt, kun je aandracht trekken, leads genereren die klanten worden en je omzet vergroten. Het Your Key to Succes Programma leert ondernemers de aandacht van hun doelgroep op zich te richten, vertelt ze. Het geeft ondernemers de tools om deze aandacht mee vast te houden en de kennis om hun dienst, product of expertise aantrekkelijk te verpakken zodat ook doelgroep de meerwaarde ziet.’

Your key to succes vindt plaats op 20 januari en 20 februari in Maaarsen.

 

Lees ook:Juryleden gezocht voor social marketing experiment
Lees ook:Heling op internet? Online aangifte doen is een ramp
Lees ook:Telco’s pesten klanten om duurdere abonnementen aan te smeren
Lees ook:Makelaars graven hun eigen graf
Lees ook:Webdesign of webusability: de kracht van de eenvoud

2 Reacties // Reageer

2 thoughts on “Bouwen aan een succesvolle internetonderneming

  1. Aquaster

    Succes met je website en internet? Goed stukje.
    Social media (het toverwoord van 2010/2011) kan voor interessante leads zorgen. Alleen goed om na te denken over de tijd die hierin investeerd als bedrijf. Investeer je niet, dan heeft een twitter-account, facebookpagina, linkedin-profiel zeer weinig of zelfs een negatief effect.

    ps. er staat 2x uit in de eerste zin.

      /   Reply  / 
  2. Internetbureau Elephant

    Leuk geschreven stuk! Echter heb ik wel een kanttekening; de website, het product/dienst en een goede strategie zijn natuurlijk van enorm belang. Maar volgens mij is een passie en drive voor hetgeen wat je doet ook onmisbaar en behoort ook tussen de punten te staan.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>