Rubriek: Media

Yudu biedt uitgevers voor iPad en iPhone alternatief voor Apple

Technologiebedrijf Yudu is gestart met een nieuwe dienst waarmee uitgevers kunnen voorkomen dat ze dertig procent van het abonnementsgeld af moeten staan aan Apple. Het abo-systeem van Yudu maakt het mogelijk dat gebruikers publicaties via de app store downloaden op hun iPhone, iPad of iPod Touch, ook als de aankoop direct bij de uitgever is

Lees verder...

LG brengt Twitter-televisie op de markt

Aardig voorbeeld van crossmedia, de eerste twitter-tv van LG. Het biedt ruimte voor tal van nieuwe formats. Het is een smartphone met tv-ontvangst – let op de kekke antenne – en tweets over de uitzending in het het scherm. De Android-smartphone geeft bij elk programma direct de timeline weer van tweets over de betreffende uitzending.

Lees verder...

Koninklijke bruiloft William & Kate nieuwe media spektakel

Het huwelijk van de Engelse prins Wiliam en Catherine Middleton wordt een groot nieuwe media-spektakel. Het Engelse koningshuis zet werkelijk alle mogelijke nieuwe media en social media in om er op 29 april in Londen een vorstelijke happening van de maken. Zo is gisteren de Royal Wedding website gelanceerd. In twee dagen tijd werden er

Lees verder...

Apple en Google concurreren met abonnementservices

Apple en Google gaan de strijd aan met digitale betalingssystemen voor uitgevers. Apple heeft de abonnementservice geintegreerd in de App Store. De fabrikant van iPhone en iPad verplicht uitgevers om abonnementen voor iPad en iPhone via de App Store te laten gaan. Dertig procent van de inkomsten gaan naar Apple. Google vraagt uitgevers voor gebruik

Lees verder...

Het leven in één dag | De film Life in a Day is klaar !

80.000 mensen filmden op verzoek van YouTube hun leven op 24 juli 2010. Life in a Day heet het project. Die 80.000 mensen produceerden 4500 uur aan filmmateriaal. Regisseur en Oscar-winnaar Kevin McDonald en regisseur en producent Ridley Scott maakten er een heel bijzondere film van (duur: anderhalf uur). Kijk zelf:

Lees verder...

AOL koopt Huffington Post | Big deal tijdens de Super Bowl

Het Amerikaanse internetbedrijf AOL heeft voor 315 miljoen dollar de populaire weblog en nieuwssite The Huffington Post overgenomen. De overeenkomst werd vannacht tijdens de Super Bowl getekend. Internetprovider AOL wil zich meer gaan richten op het aanbieden van nieuws en entertainment. De HuffPo is in vijf jaar een van de belangrijkste nieuwssites van de VS

Lees verder...

.nl domein bestaat 25 jaar | blog-estafette

De SIDN,de stichting die .nl domeinnamen registreert en uitgeeft, houdt een blog-estafette ter gelegenheid van het 25-jarig bestaan van het .nl domein. Op de speciale website komen verhalen van Nederlanders over wat internet de afgelopen 25 jaar voor hen en voor Nederland heeft betekend. De eerste 25 uur plaatsen prominenten een blog over wat 25

Lees verder...

Communicatiespecialist schrikt nog altijd van internet | Prijsje!

De jury van de Grand Prix Online Communicatie is op zoek naar vernieuwende, grensverleggende en innovatieve sites, applicaties en andere interactieve kanalen. Dat is een hele mond vol. Hier zijn specialisten aan het woord. De Grand Prix is een initiatief van Logeion, de beroeps-vereniging voor communicatie. Die constateert dat internet ‘steevast wordt genoemd als belangrijk

Lees verder...

Videoclip: elke tegenslag is een kans om terug te vechten

Johnnie Walker heeft een prachtige videoclip geprocudeerd over de Belgische triathleet Marc Herremans. Herremans, deelnemer aan verschillende Ironman-wedstrijden, raakte in 2002 verlamd en kwam in een roltoel terecht. Ook na zijn verlamming bleef hij meedoen aan de Ironman. Herremans is voor velen een voorbeeld: als mens en als sportman. Zijn state of mind, zijn passie

Lees verder...

Canada roept op tot moord op WikiLeaks-oprichter

Een van de belangrijkste adviseurs van de Canadese premier Stephen Harper, Tom Flanagan, heeft op de Canadese televie opgeroepen WikiLeaks-oprichter Julian Assange te vermoorden. Hij zegt woedend te zijn op WikiLeaks. De Canadese televisie spreekt van de eerste westerse fatwa, die op televisie is uitgesproken. Interpol heeft op verzoek van de Zweedse justitie een internationaal

Lees verder...

Richard Branson lanceert iPad-tijdschrift Project

Kondigde onlangs mediamagnaat Rupert Murdoch aan met een iPad-krant te komen, Daily, de Britse zakenman en miljardair Richard Branson is hem nu voor. Branson lanceerde vandaag het tijdschrift Project. Wat een saaie, zakelijke namen hebben die tijdschriften voor de iPad. Project is alleen via de iPad te kopen en te lezen. Het richt zich op

Lees verder...

Hoe mediawijs ben jij?

Morgen begint de week van de mediawijsheid. Het moment om te testen hoe mediawijs je bent. Dat kun je doen via de Mediawijsheid Test of via de Mediawijsheid Meter. Tip: Mediasmarties informeert en adviseert ouders en professionele opvoeders over de geschiktheid van websites, games, bioscoopfilms, dvd’s en tv-programma’s voor kinderen tussen 1 en 12 jaar.

Lees verder...

The Sun verwent ‘you boys’

Page 3 van The Sun is een begrip in het Verenigd Koninkrijk. En Page 3 bestaat veertig jaar, reden voor The Sun om ‘you boys’ eens extra te verwennen. Voor wie van Engelse humor houdt.

Lees verder...

iPad-krant in de maak: The Daily

Zit ik net te lezen in de biografie van media-magnaat Axel Springer, ja die van Bild, krijg ik een pop-up met het volgende gerucht: de laatste grote krantenbaas Rupert Murdoch gaat met Steve Jobs van Apple een speciale krant voor iPad maken: The Daily. Het gerucht is onder andere in de wereld geholpen door de

Lees verder...