Mobiele bellers betalen miljoenen te veel

De telecombedrijven KPN (Mobiel/Hi) en Telfort hebben sinds de invoering van het afrekenen per hele minuut afgerond naar boven samen al honderden miljoenen euro extra verdiend. Dat heeft Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO) berekend op basis van onderzoeken naar het afronden van belseconden.

Door de wijziging van de voorwaarden betalen klanten volgens het meldpunt gemiddeld meer dan 100 euro per jaar te veel. SMCO is onlangs een actie begonnen om een collectieve claim tegen de telecombedrijven te kunnen indienen. Het meldpunt roept klanten van Telfort en KPN Mobiel/Hi op zich te melden.

Lees ook:Proef betalen met smartphone verlengd
Lees ook:Mobiel internet minder snel dan beloofd: T-Mobile met iPhone beste combinatie
Lees ook:Extra heffing voor mobiele internetdiensten van de baan
Lees ook:Consumentenbond roept op tot actie tegen telecomaanbieders (video)
Lees ook:KPN en Hi maken mobiel internet en smartphones duurder

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>