Rubriek: What’s new

17-jarige Amerikaan Mikeyy schiep Twitter-worm uit verveling

Een 17-jarige Amerikaanse jongen is er in geslaagd om de Twitter-gemeenschap op stelten te zetten tijdens de Paasdagen. Mikeyy Mooney – het is niet zeker of dit de echte naam is van de jonge dader – schreef ‘uit verveling’ een Twitter-worm: een stukje code dat zich zeer snel verspreidt via Twitter. Gebruikers kregen berichten te

Lees verder...

Google wil met nieuwsorganisaties op zoek naar nieuw businessmodel

Persbureaus, kranten en tijdschriften moeten dringend op zoek naar een ander – meer winstgevend – businessmodel, betoogt Google. Volgens het bedrijf hebben de nieuwsorganisaties Google nodig om in de toekomst meer te zijn ‘dan een kop op de voorpagina van een zoekmachine’. Hiermee verwijst Google naar haar populaire dienst Google Nieuws: dat nieuws vanuit talloze

Lees verder...

TomTom goes pre-paid: ook actuele routeinformatie zonder abonnement

Bezitters van een TomTom – en wie heeft tegenwoordig nu niet zo’n apparaatje aan de voorruit geplakt – kunnen voortaan pre-paidkaarten kopen, waarmee je je zelf kunt bepalen van welke TomTom-diensten je gebruik wilt maken. Zo kun je een pre-paidkaart kopen voor zes of twaalf maanden actuele routeinformatie, één die je twee jaar verzekert van

Lees verder...

Schokkend: Close Range meest bloederige game ooit

Het kan verkeren: vroeger maakten wij ons als samenleving massaal druk om een weinig verheffend spel als Carmageddon, en onlangs verbood de Britse regering het schietspel Manhunt 2. Maar nu is er Close Range. Deze internetgame kent maar één spelregel: van dichtbij mensen door het hoofd schieten. Desondanks wordt het spel geroemd om haar plot

Lees verder...

Nederland vruchtbare grond voor start-ups: zeven voorbeelden

Europa – en meer in het bijzonder Nederland – is een goede voedingsbodem voor vernieuwende ideeën op het gebied van nieuwe media. Zo vindt van 15 t/m 17 april in Amsterdam The Next Web Conference plaats, waar 19 start-ups strijden om de eer. Zes van deze ‘entrepeneurs’ daarvan komen uit Nederland, vijf uit Groot Brittannië,

Lees verder...

NU.nl breidt uit: na Dnews.de ook persoonlijk met NUik.nl

Het gaat goed met NU.nl. De best bezochte nieuwspagina van Nederland kent sinds kort ook een Duitse variant: Dnews.de. Het doeltreffende concept – ‘Nachrichten auf einen Blick‘ – wordt in de toekomst wellicht ook uitgebreid naar landen als België en Frankrijk. Sinds gisteren is echter ook de stap naar een persoonlijke nieuwspagina gezet, met de

Lees verder...