Blokkeren mobiele internetdiensten dupeert consumenten

De Consumentenbond roept Tweede Kamer en regering op telecomaanbieders die mobiele internetdiensten duurder willen maken, goed te volgen en zonodig in te grijpen.

KPN wil zijn klanten onder andere extra laten betalen voor mobiele diensten en apps als Skype, WhatsApp, Uitzending Gemist, eBuddy, Viber, Facebook en Windows Live Messenger.

De Consumentenbond vreest dat mobiele internet-gebruikers hierdoor geen toegang meer hebben tot belangrijke internetdiensten.


KPN wil meer gaan verdienen aan mobiel internet en de consumentenorganisatie denkt dat andere telecomaanbieders snel zullen volgen. Dit is ongunstig omdat consumenten niet alleen meer gaan betalen, maar ook omdat telecomaanbieders specifieke diensten of apps kunnen blokkeren. Deze maatregel grijpt in op de vrije toegang tot informatie.

Daarnaast wordt het kiezen van een mobiel abonnement nog ingewikkelder dan het nu al is. Voordat consumenten een abonnement afsluiten, moeten ze kijken of dat abonnement wel toegang biedt tot de gewenste internetdiensten.

Lees ook:Extra heffing voor mobiele internetdiensten van de baan
Lees ook:Mobiel bellen scoort beter dan netwerkkwaliteit
Lees ook:KPN en Hi maken mobiel internet en smartphones duurder
Lees ook:Mobiele app wint van het grote web
Lees ook:Onbeperkt bellen, sms’en en mobiele data voor vast bedrag

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “Blokkeren mobiele internetdiensten dupeert consumenten

  1. Pingback: Extra heffing voor mobiele internetdiensten van de baan | NieuweMedia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>