Koppelverkoop erger dan spam

Natuurlijk heeft Microsoft de naam en faam waar het koppelverkoop betreft. Geen Windows zonder Mediaplayer, MSN of MediaCenter. Apple daarentegen kan er ook wat van. Zo kun je tijdens de installatie van iTunes zaken als Apple Update of Bonjour uitzetten. Uitzetten betekent: Niet installeren. Nou vergeet het maar.

Zelfs bij de installatie van drivers van een nieuw moederbord, moet je nog opletten dat je niet ineens getrakteerd wordt op een Yahoo werkbalk. Ik heb gewoon voor dat moederbord betaald, dus … 

… afrekenen voor dat product via reclame is bijzonder ongepast. Wellicht dat de verschillende ondernemers de goede gebruiken een beetje door elkaar husselen. Eudora bijvoorbeeld begrijpt als een van de weiningen nog steeds hoe het werkt. Er zijn drie manieren om de software te mogen gebruiken (de laatste is inmiddels stopgezet):

- Light mode: gratis, geen reclame maar beperkte functies
- Sponsored mode: volledig maar met reclame erin
- Paid mode: volledig, tegen betaling en dus zonder reclame

Sony bijvoorbeeld eet van wel heel veel walletjes. Eerst koop je een Sony Vaio voor veel geld en krijg je er gratis en ongevraagd een aantal trial-programma's bij – ze zijn al vast voor je geïnstalleerd. Wil je die reclame niet hebben, dan moet je betalen om ze eraf te laten halen. Terwijl je ook al voor die laptop betaald hebt. 

Lees ook:M$ Silver Light: focking 4 Gigabyte!
Lees ook:Samsung Note 3 Light in productie | voorjaar ’14 te koop
Lees ook:Weg met Live en MSN, leve Trillian!
Lees ook:12 dagen gratis van Apple, vandaag: Snowboard Hero (video)
Lees ook:Virtuele dvd’s, handig voor gamers

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>