Twitter introduceert ‘echtheidskeurmerk’ voor celebrities

Eindelijk een oplossing voor het celebrity-probleem op Twitter: de microblogdienst gaat experimenteren met een echtheidskeurmerk voor beroemdheden.

Hier en hier schreven we al eerder over de verwarring die fakers kunnen veroorzaken op Twitter.

The experiment will begin with public officials, public agencies, famous artists, athletes, and other well known individuals at risk of impersonation. We hope to verify more accounts in the future but due to the resources required, verification will begin only with a small set“, schrijft Twitter-goeroe Biz Stone op zijn blog.

Lees ook:Video-interview: Twitter-oprichters Biz Stone en Evan Williams
Lees ook:Lachen met… Biz Stone, mede-oprichter van Twitter
Lees ook:Analyse van de Twitter-gebruiker
Lees ook:Twitter komt terug op wijziging na protest gebruikers: Biz Stone door het stof
Lees ook:Twitter wordt zoekmachine: samen met WolframAlpha geduchte concurrentie voor Google

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>