Webdesign of webusability: de kracht van de eenvoud

Moet het ontwerp van een website een artistiek hoogstandje zijn? Of moet een website functioneel zijn? In de meest ideale situatie gaan deze twee samen. Maar vaak blijkt dat een utopie.
Als een klant je product, dienst, contactgegevens niet kan vinden, dan gaat hij naar de concurrent. Kans gemist!

De mensen van Kissmetrics hebben de ontwikkeling van webdesign in de afgelopen twintig jaar geprobeerd weer te geven in onderstaande infografiek.
Opvallend hoe weinig aandacht ze besteden aan usability.


Ook de infografiek is nu niet bepaald het voobeeld van functionaliteit. Maar het sluit wel goed aan bij Pasen.

Lees ook:Analyse van de Twitter-gebruiker
Lees ook:Code is poetry: de revolutie van programmeertalen
Lees ook:De Apple tree: 35 jaar Apple product design in beeld
Lees ook:Visualisatie van data: van bit tot yottabyte | Infografiek
Lees ook:Nieuwe media hits top twintig

1 Reacties // Reageer

One thought on “Webdesign of webusability: de kracht van de eenvoud

  1. Marcel | Webdesignzwolle.nl

    In mijn optiek is het belangrijker dat een website functioneel is, dan dat het een artistiek hoogstandje is.

    Er zijn nog steeds heel veel websites online waarbij het zelfs lastig is om de contactgegevens van een bedrijf te vinden…

    (Terwijl websites vaak worden gebruikt voor het opzoeken van contactgegevens.)

    Gr,
    Marcel

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>