Social media en mobiele apps nemen plaats in van e-mail

Social media en mobiele apps nemen steeds vaker de plaats in van e-mail.

Zo heeft Atos Origin bekend gemaakt te stoppen met e-mailen.

De 50.000 medewerkers van de ict-gigant krijgen drie jaar de tijd om af te kicken en de interne communicatie op een andere manier te organiseren. Het toverwoord is social media.

Volgens bestuursvoorzitter Thierry Breton besteden managers bij Atos Origin wekelijks tussen de vijf en twintig uur aan het lezen en schrijven van e-mails.

Het bedrijf houdt voorlopig nog wel e-mail adressen aan voor de externe communicatie. De verwachting is dat het nog wel tien jaar zal duren voordat het gebruik van e-mai wereldwijd zal stoppen en vervangen door verschillende vormen van social media

Ook Publishr ziet verschuivingen. Abonnementen op de e-mail nieuwsbrief worden gewijzigd in het volgen van RSS-feeds, Twitter of de iPhone app.

De verschuiving richting mobiele apps en social media zien we ook bij [ MediaSache ]. Maar bedrijven en organisaties doen er nog veel te weinig mee en laten daardoor enorme kansen liggen.

Mobiele apps, mits juist gebracht, hebben een grote potentie op het gebied van corporate communicatie, externe communicatie en public relations (pr). Dat geldt ook voor social media, die ook nog veel efficienter ingezet kunnen worden in de interne communicatie.

Lees ook:Wat maakt een e-mail sexy ?
Lees ook:Bedrijven blijven worstelen met social media strategie
Lees ook:Mobiele app wint van het grote web
Lees ook:Social media plan: zo kun je snel beginnen | Quickstart
Lees ook:iPhone-mail: de verrassing is weg

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>