Waarde van LinkedIn wordt schromelijk overschat

Het is de tijd van de grote getallen in social media. Hoe meer accounts, volgers, bezoekers, vrienden, hoe beter het is voor je bedrijf, carriere, werk, enzovoorts.

Niet geloven allemaal. Het zijn de sprookjesverhalen van marketeers en internetbedrijven die willen cashen.
Het gaat niet om de grote getallen. Het gaat er om de juiste accounts, de juiste volgers en de juiste bezoekers te hebben.

Natuurlijk kunnen social media je daarbij helpen. Maar het moet wel passen binnen je eigen visie, de visie van je bedrijf,je ondernemingsplan, je marketing- en communicatieplan.

De waarde van LinkedIn en andere sociale media als Facebook en Twitter wordt dan ook schromelijk overschat. Blijf daarom bij je zelf, je eigen visie en ondernemingszin. En mocht je de indruk hebben dat social media je daarbij kunnen helpen, gebruik ze, misbruik ze.

Maak social media een onderdeel van je marketing en communicatie, ga niet in het wilde weg vrienden en volgers lopen zoeken. Maak een plan, een social media plan. Met [ MediaSache ] kunnen we je daarbij helpen. Bel of mail me gerust.
En blijf er niet in hangen, laat je niet afleiden van je eigen drive en doelstellingen.

Publiceerde ik vorige week al twee infografieken over LinkedIn, hieronder tref je er nog een. Met weer een andere insteek over de waarde van LinkedIn. De infografieken hebben een ding gemeen: de grote getallen.


[Source: Online MBA]

Lees ook:Social media plan: zo kun je snel beginnen | Quickstart
Lees ook:Twee manieren om naar LinkedIn te kijken
Lees ook:Ziekenhuizen meest actief op social media | Zorgorganisaties
Lees ook:Social media vaker nieuwsbron voor bedrijfsjournalisten
Lees ook:LinkedIn telt 2 miljoen Nederlandse leden

4 Reacties // Reageer

4 thoughts on “Waarde van LinkedIn wordt schromelijk overschat

  1. Hans Schepers

    .. en waaruit bestaat dat plan volgens jou?

      /   Reply  / 
  2. Gert Meijboom Auteur

    Dag Hans,

    Ik neem aan dat je een social media plan bedoelt?
    Een dergelijk plan is maatwerk en afhankelijk van de ambities en doelstellingen van onze klanten.

    Maar om je een indruk te geven: bepaal je doelstellingen, wat wil je bereiken met social media – interactie met je klanten, vergroten naamsbekendheid bedrijf, vergroten naamsbekendheid product of dienst, genereren bezoekers naar je website(s), verhogen van je vindbaarheid in Google en andere zoekmachines, – welke inspanningen zijn daarvoor nodig – intern, extern, wat zijn de kosten, wat levert het op – zijn er andere manieren om die doelstellingen te bereiken – ads, banners, viral, traditionele media – en mocht je besluiten om sociale media te gaan gebruiken, bepaal dan waar – op welke social media – je doelgroep zich bevindt (hyves, twitter, facebook, online channels enz), bepaal de relatie tussen je bestaande marketing en communicatie en de social media uitingen, hoe kunnen ze elkaar versterken, bepaal welke content en informatie je doelgroep interessant vind, plan wanneer je welke content gaat verspreiden, meet de resultaten van je inspanningen.

    En mocht je besluiten geen social media te gebruiken: wat zijn de alternatieven, enzovoorts.

    Heb je hier wat aan? Zelf ook ervaringen hiermee?

    Groet! Gert Meijboom

      /   Reply  / 
  3. Pingback: Waarde van LinkedIn wordt schromelijk overschat | Ondernemer in Breda

  4. Erik (bedrijfopzetten.nl)

    Zoals TS zegt, het is net wat je wilt. Daarbij zou ik de grote aantallen niet direct afschrijven.

    Voor de ouderwetse campagnes die gebaseerd zijn op het onderbreken van de consument en het trekken van aandacht heb je aantallen nodig en dan bij voorkeur met een frequentie hoger dan 1.

      /   Reply  / 
  5. Pingback: Waarde van LinkedIn wordt schromelijk overschat | Ondernemer in Den Haag

  6. Pingback: Waarde van LinkedIn wordt schromelijk overschat | Ondernemer in 't Gooi

  7. Pingback: Waarde van LinkedIn wordt schromelijk overschat « Studio Pallieter webdesign

  8. Pingback: 1 april: Robin Hood en Einstein op LinkedIn | Hoax

  9. Pingback: Beursgang LinkedIn: medewerkers en investeerders miljonair! | NieuweMedia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>