Ziekenhuizen meest actief op social media | Zorgorganisaties

De ziekenhuizen zijn van de Nederlandse zorgorganisaties het meest actief op social media. Dat blijkt uit de Social Media Monitor Zorg.
Er is onderzoek gedaan naar de aanwezigheid, populariteit en activiteit van zorgorganisaties op de social media kanalen LinkedIn, YouTube, Twitter, Hyves en Facebook. Er is onderzoek gedaan onder 579 instellingen in zeven zorgsectoren: ziekenhuizen, GGZ, GGD, revalidatie, gezondheidszorg verstandelijk gehandicapten, verpleeghuizen en thuiszorg.

Ziekenhuizen scoren op alle social media ver boven het landelijke gemiddelde in de zorg. 93% van de ziekenhuizen is actief op LinkedIn. Opvallend is dat 49% van de ziekenhuizen actief is op Facebook. Dit is meer dan twee keer zo veel als het landelijk gemiddelde.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 76% van de Nederlandse zorgorganisaties hun weg hebben gevonden naar Hyves. Twitter en LinkeIn scoren ook relatief hoog. Van de zorgorganisaties is 41% aanwezig op Twitter.
Veel zorgorganisaties hebben op LinkedIn een bedrijfsprofiel aangemaakt waar medewerkers lid van kunnen worden, veel verder gaat de inzet van LinkedIn echter nog niet.

Hoewel 8.400.000 Nederlanders iedere maand YouTube bezoeken, is slechts 26% van de zorginstellingen actief op YouTube.

Lees ook:Onderzoek: Nederlandse merken benutten social media nauwelijks
Lees ook:Nederlandse meiden hyper actief op social media
Lees ook:Mijn baas als vriend op Facebook? Nee, dank u!
Lees ook:Social media vaker nieuwsbron voor bedrijfsjournalisten
Lees ook:Verder onderzoek politie sociale media moord 15-jarige

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>