Bedrijven blijven worstelen met social media strategie

Social media hebben bij veel bedrijven nog steeds geen plek gekregen.

Zelfs bedrijven uit de Fortune 50 weten niet hoe hun social media te presenteren. Slechts 44 procent heeft op de corporate homepage een link staan een social media-account.
Maar veel Twitter- en Facebook-accounts zijn nauwelijks te vinden. Terwijl ze er wel degelijk zijn!


De cijfers zijn afkomstig van AdAge-columnist B.L. Ochman. Ze volgt de websites van de bedrijven uit de Fortune 50 al drie jaar en ziet nauwelijks verbetering.

Deze situatie is exemplarisch voor de stand van zaken in Nederland. Veel bedrijven willen aanwezig zijn op social media. Maar of en hoe dit te integreren in de corporate communicatie?
Social media blijft bij veel bedrijven en organisaties hangen in een niemandsland. Daardoor worden veel kansen gemist. Met [ MediaSache ] helpen we bedrijven zowel strategisch als hands-on nieuwe en social media optimaal in te zetten.

Ter inspiratie: bedrijven die het wel goed doen met social media.

Lees ook:Social media en mobiele apps nemen plaats in van e-mail
Lees ook:Tips voor betere communicatie in je organisatie | Infografiek
Lees ook:Onderzoek: Nederlandse merken benutten social media nauwelijks
Lees ook:Social media plan: zo kun je snel beginnen | Quickstart
Lees ook:Bedrijven slaan massaal aan het twitteren

1 Reacties // Reageer

One thought on “Bedrijven blijven worstelen met social media strategie

  1. Maurice Beerthuyzen

    Het al dan niet hebben van een social media strategie heeft toch niets te maken met het tonen van social media buttons op je homepage? Dat zegt niets over het hebben van een strategie.

      /   Reply  / 
  2. Pingback: Winnaars en verliezers in social media | Infografiek | NieuweMedia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>