Rubriek: Social media

Twitter maakt tweeters alvast warm voor advertenties

Voor het eerst in drie jaar Twitter lijkt de microblog-dienst langzaam toe te werken naar het plaatsen van advertenties op haar website. Vanaf de oprichting in maart 2006 is Twitter altijd vrij geweest van advertenties, maar de korte boodschappen – die nu verwijzen naar ‘interne’ Twitter-functies als de zoekfunctie en widgets – zullen weldra opgevolgd

Lees verder...

Onderzoek: Nederlandse merken benutten social media nauwelijks

Hoewel het aantal gebruikers van social media als Twitter, Facebook en Hyves flink toeneemt, zijn de Nederlandse merken er nog nauwelijks te vinden. En de bedrijven die de klok wél hebben horen luiden, weten niet waar de klepel hangt: er is meestal weinig tot geen sprake van interactiviteit en de vele mogelijkheden blijven onbenut. Een

Lees verder...

Onderzoek: sociaal netwerken populairder dan e-mail

Het zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen, maar nu is dan – voor wat het waard is – uit onderzoek gebleken dat internetgebruikers meer tijd besteden aan weblogs en sociale netwerksites dan aan e-mail. Zo’n 67 procent van de internetgebruikers zou zich bezighouden met social media, waarbij opvalt dat niet alleen de

Lees verder...