Uitgevers investeren massaal in apps voor tablets

Bijna 70 procent van de uitgevers biedt eind dit jaar een of meerdere apps aan voor tablets als de iPad van Apple en Samsung Galaxy Tab.

Dat blijkt uit cijfers van Publishr en Mediatest.

Nu al heeft een op de vijf uitgeverijen apps in store, terwijl ruim de helft van de uitgeverijen apps in de planning heeft. De publieksuitgevers lopen voorop. De vakuitgevers en educatieve uitgevers volgen snel.

De apps in store zijn allemaal voor de iPad (IOS) ontwikkeld. Android (Google) en RIM (Blackberry) blijven hier ver bij achter.

Dat gaat dit jaar veranderen. Nieuwe apps worden vaker ook voor Android ontwikkeld. Met name de macht van Apple zit veel uitgevers dwars, waardoor zij Android een kansrijk alternatief platform vinden.

De toename van Android tablet-apps blijft wel achter bij de stormachtige ontwikkeling die Android op de smartphone-markt doormaakt. De RIM-apps worden met name door business-to-business-uitgevers ontwikkeld.

Interessante informatie. Ik ben benieuwd of er ook een visie achter de investeringen in apps zit.

Lees ook:Android-apps bedreiging voor Apple-apps | Apps Battle
Lees ook:Apple verkoopt meer apps dan muziek | Apps groei zet door
Lees ook:Apple en Google concurreren met abonnementservices
Lees ook:Honderdduizend apps voor iPad beschikbaar
Lees ook:Yahoo komt met nieuwsdienst voor tablets: Livestand

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>