Na Google Analytics nu Twitter Analytics

Veel Twittergebruikers meten hun populariteit aan het aantal volgers dat ze hebben.

Dat is nogal arbitrair om het netjes te zeggen en een wijze van meten die vooral traditionele marketeers aanhangen: meer, meer, meer, veel, veel, veel. Met de nieuwe dienst Twitter Analytics kunnen twittergebruikers voortaan nagaan of hun volgers echt geïnteresseerd zijn in hun tweets.

Twitter heeft een klein groepje gebruikers toegang gegeven tot de testversie van Twitter Analytics. Deze is gelijk aan de trackingtechnologie die adverteerders gebruiken om de effectiviteit van promotietweets te meten.

Voor het einde van het jaar moet zal Twitter Analytics beschikbaar zijn voor alle Twitter gebruikers die hun populariteit niet alleen willen meten aan het aantal volgers, maar ook aan het succes van hun tweets.

Lees ook:Analyse van de Twitter-gebruiker
Lees ook:Websites en adverteerders overtreden massaal cookie-wet
Lees ook:Ranomi Kromowidjojo op Twitter populairste Olympische sporter
Lees ook:Rihanna verslaat Lady Gaga als Social Media Queen
Lees ook:Omroep meet impact op social media

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “Na Google Analytics nu Twitter Analytics

  1. Pingback: Overheid op Twitter: GovTwit en Top 100 | NieuweMedia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>