Omroepen zoeken nieuwe media-pioniers

De publieke omroepen NOS en Vara zijn op zoek naar nieuwe media-pioniers. Roeland Stekelenburg vertrekt eind dit jaar als hoofd nieuwe media van de NOS en bij de Vara is deze functie al beschikbaar.

Stekelenburg was de drijvende kracht achter recente successen van de NOS op het gebied van nieuwe media, zoals de Olympische Spelen op internet en speciale websites en mobiele toepassingen rond de verkiezingen, de Tour de France en andere grote nieuwsgebeurtenissen. Hij bracht narrowcasting binnen bij de NOS en is verantwoordelijk voor de grote uitbreiding van internet en het versturen van nieuws via blogs, tweets en mobiele telefoons.
Het leverde hem in 2008 de New Media Award op. De NOS werd datzelfde jaar verkozen tot Mediabedrijf van het Jaar.

De aankondiging van zijn vertrek valt samen met de aanval van de VVD en PVV op de websites van de publieke omroepen, die volgens deze partijen valse concurrentie vormen voor de commerciƫle media. Stekelenburg gaat een bedrijf opzetten dat mediavernieuwingen bedenkt en uitvoert voor andere bedrijven.

Lees ook:Stoelendans om mediasubsidies
Lees ook:RECAP: sociale media een week na de ramp in Japan
Lees ook:Onderzoek nieuwe media: mensen gezocht
Lees ook:Hackersgroep LulzSec doekt zichzelf in stijl op
Lees ook:Social media en mobiele apps nemen plaats in van e-mail

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>