Google verovert MySpace

Google heeft aartsrivaal Yahoo afgetroefd in een peperdure deal met vriendenboek MySpace, eigendom van Fox Interactive Media.

Google heeft 900 miljoen Dollar neergeteld voor het uniek recht om in MySpace zoekresultaten en gesponsorde links te plaatsen. De deal gaat ook over twee andere diensten van Fox, maar niet voor FoxSports, wat gelieerd is aan MSN.

Fox verdient hiermee in één klap de aankoopsom van MySpace – 580 miljoen Dollar – terug. Bovendien wordt Google's zoekfunctie geïntegreerd in MySpace waardoor bezoekers langer blijven hangen in MySpace.

Google stelt met de deal vooral veel traffic zeker onder de enorme vooral jonge aanhang van MySpace – meer dan 100 miljoen leden. Yahoo – in de V.S. nog steeds de grootste zoekmachine – was tot op heden de hofleverancier van MySpace.

Lees ook:Microsoft en Google strijden om Facebook
Lees ook:Yahoo! vindt Microsoft-bod te laag en zoekt aansluiting AOL
Lees ook:Na VS en EU ook China accoord met Google’s overname van Motorola
Lees ook:Yahoo! hyperactief
Lees ook:Yahoo kaapt top-vrouw Google weg (audio)

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>