Geen interesse voor tv op mobiel

Persbureau Reuters weet te melden dat de interesse in Europa voor tv kijken op een mobieltje net zo klein is als het lcd-scherm van het mobieltje. Geen interesse dus.

In de V.S. is de belangstelling hiervoor aanzienlijk groter. De mobiele aanbieders moeten nu hun doelstellingen in Europa bijstellen. De hoop was dat de teruglopende inkomsten van gewone spraaktelefonie zou worden gecompenseerd door multimedia op het mobieltje. Mis gedacht. Muziek moet het dus gaan doen, want daar lopen de Europeanen (en hun mobieltjes) wel mee weg.

Lees ook:De brandstofcel komt eraan
Lees ook:Kopje koffie betalen met je smartphone | Starbucks app
Lees ook:Pech met die Xbox
Lees ook:Stichting de Thuiskopie wil heffing op mp3-spelers afdwingen voor rechter
Lees ook:Muziek op internet is good for business

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Geen interesse voor tv op mobiel

  1. JE

    In ’84 toen mensen werd gevraagd of zij behoefte hadden aan telefonie antwoorde de meerderheid van niet. Ik denk dat Nederland straks massaal ‘Goedemorgen Nederland’in de ochtendspits kijkt en ‘De Wereld Draait door’terug in de avondspits op zijn mobiele tv ;)

      /   Reply  / 
  2. Victor

    JE hebt waarschijnlijk gelijk over de telefoon en de vergelijking zal ook kloppen.

    Jammer dat het niet nu al gebeurt, want telkens als er nieuwe media bijkomen, wordt het gewone bellen goedkoper gemaakt. Ik – als gewone beller – profiteer dus van de mensen die zo nodig moesten WAPPEN, MMS’en dergelijke.

    Dus: snel allemaal aan de tv-mobiel, zodat ik straks met mijn antieke Nokia 3310 gratis kan bellen!

      /   Reply  / 
  3. Claire

    Ik vind de conclusies in het stukje hierboven wel een beetje kort door de bocht.
    In ‘gewone’ TV kijken op het mobieltje geloof ik ook niet zozeer – daar is dit toestel veel te ‘persoonlijk’ voor.

    Maar voor diensten die ervoor zorgen dat je niets hoeft te missen van wat voor jou belangrijk is zie je al een grote groei in de markt. Denk aan nieuws, weerberichten, google, en bijvoorbeeld de uitzendingen van belangrijke (sport)evenementen. Ikzelf ben al grootgebruiker van mail, agenda, nieuws, google en mijn favoriete websites (incl wintersportblog ;-) via mobiel. Gaat voor mij dus om ‘niets missen’!

    Grote gevaar is dat mensen (bedrijven?) denken dat je TV of Internet ‘gewoon’ kunt doorzetten op mobiel. Dit is net zo min mogelijk als dat het interessant was om radio te ‘bekijken’ op je TV!

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>