Hyves krijgt het zwaar

Hyves, de onbetwiste nummer 1 onder de Nederlandse sociale netwerken, gaat het zwaar krijgen in 2008. MySpace gaat zogenaamde offline-events organiseren. Zoals concerten die gratis toegankelijk zijn voor MySpace-leden. Er is hierover al overleg met Mojo.

Maar ook Netlog gaat de Nederlandse markt serieus bestoken. Serieus, want Netlog gaat zich sterk richten op het bedrijfsleven. Bedrijven zien meer en meer het belang in van de aanwezigheid in sociale netwerken, van bloggen en zelfs Twitteren. Netlog heeft nu nog 1,2 miljoen leden en moet dus nog flink wat inhalen om de 4 miljoen van Hyves te evenaren. 

Netlog richt zich duidelijk op een serieuzer publiek dan allemansvriend Hyves. Geen eindeloze flauwekul in de vorm van widgets, maar wel veel mogelijkheden voor branding. Merkaanbieders kunnen skins maken die door anderen gebruikt kunnen worden in de Netlog-omgeving.

Lees ook:Hyves verliest 6000 vrienden na overname Telegraaf
Lees ook:Telegraaf neemt Hyves over
Lees ook:Stel, Hyves vraagt om je SOFI-nummer…
Lees ook:LinkedIn 20 miljoen leden in Europa
Lees ook:Blog.nl integreert content in Facebook

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>