CBS maakt zich weer eens nutteloos

Weer zo'n baanbrekend onderzoek waarin heel veel open deuren nog verder worden open getrapt. Ditmaal weet het CBS te melden dat Nederlanders op internet vooral surfen, zoeken en e-mailen. En dat zoeken doen de Nederlanders – heel verrassend – met zoekmachines. Jawel! Leve het CBS. 

Een heel verhaal met plaatjes toont aan wat iedereen eigenlijk al weet. Namelijk dat mensen weinig anders doen op internet, dan wat men ook in een winkelcentrum of de kroeg doet: beetje buurten met deze en gene, iets zoeken of kopen wat men nodig heeft (biertje) en vooral veel rondlummelen. Want internet is één grote hangplek voor jong en oud.

Maar ja, er wordt wel meer geroepen en gepubliceerd waar niemand op zit te wachten. Zo meldt Microsoft-spreekpop Bink.nu dat een Microsoft-topman zegt dat de CeBIT toch een topbeurs blijft. Alsof de Duitsers op de zegen van MS zit te wachten voor die beurs. 

Wat is de crux van dit artikel? Geen. Effe mopperen mag ook wel eens.

Lees ook:Smakeloosheid is de hit – Manon Thomas en 2 Girls 1 Cup bewijzen het
Lees ook:SIDN viert 3.000.000 domeinen
Lees ook:Big Brother onthuld: de burgerjournalist
Lees ook:Google houdt het open met Android
Lees ook:Graphing technologie

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>