Ziggo gaat nu al op z’n bek

Even terugverwijzend naar mijn vorige blogje over Ziggo: het gaat nu al op z'n bek. De @Home-leden hebben zonder verwittiging deze maand tweemaal hun abonnement mogen betalen.

@Home incasseerde aan het eind van de maand, terwijl Ziggo dat voortaan aan het begin van de maand doet. Gevolg: twee afschrijvingen in een maand, als verrassing. In overleg met De Consumentenbond gaat Ziggo nu 2.000.000 excuusbrieven schrijven.

De tergend lange tv-spotjes hebben ook heel wat mensen in de gordijnen gejaagd. Niet alleen omdat ze oersaai zijn, maar omdat elke tv-kijker weet: dit kost klauwen met geld en de abonnees mogen het betalen. "Inhoudsloze teksten" melden klanten op een forum.

Dat Ziggo voortaan 'luistert' naar de klanten wordt meteen bewezen door woordvoerder (met dank aan Martijn Achteres) Gradus Vos. Hij doet de klachten over de reclamecampagne af met de uitspraak "Het feit dat mensen zich eraan ergeren, betekent in ieder geval dat ze de naam Ziggo niet snel zullen vergeten".

Lees ook:Ziggo: weer een ilusie rijker?
Lees ook:Jongeren luisteren naar YouTube, niet naar de radio
Lees ook:Beter laat dan nooit: ECI, Media Markt en Bijenkorf openen webwinkel
Lees ook:Telco’s pesten klanten om duurdere abonnementen aan te smeren
Lees ook:KPN waarschuwt voor crash na update Samsung Galaxy S II naar Android 4.0.3 (Ice Cream Sandwich)

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Ziggo gaat nu al op z’n bek

  1. Martijn Agteres

    Gradus Vos is nie tde topman van Ziggo maar een woordvoerder.

      /   Reply  / 
  2. Honkie

    Wat een opmerking. D’r zijn wel meer namen die ‘irritant’ waren, maar niet snel vergeten werden: Stalin, Fortuyn, Sadam, moet ik doorgaan? Geen leuk rijtje om in te gaan staan, als Ziggo zijnde. Die Gradus moet beter nadenken voor hij wat dom zegt.

      /   Reply  / 
  3. Nomar

    En de overstapweken zijn weer gestart !
    Was het eerst Ziggo die begon te spelen met de betalingsdatum, is het nu ook Orange die het toneel bestijgt.

    Orange wil de bedragen afronden, €0,95 wordt €1,-(prijsstijging van 5%!). De reden erachter wordt niet genoemd, waarom bij bestaande abonees het bedrag omhoog moet.

    Vanuit de marketinghoek kan ik me er iets bij voorstellen, €1,- en je bent van al je zorgen af. Bekt gewoon lekker…

    … maar waarom ik 5ct per dienst extra moet gaan betalen (per maand) is mij volledig onduidelijk.

    Op basis van de algemene voorwaarden (2.2 & 2.3) hebben we de mogelijkheid het contact vroegtijdig te beeindigen :)

    De overstapweken zijn vroeg dit jaar

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>