Social media marketeers lanceren ethische code: ‘Eerlijkheid is ons medium’

De Social Media Professionals Association (SMPA) heeft een aantal richtlijnen gelanceerd. Deze ethische code is bedoeld om de consument te beschermen en om te zorgen dat er eerlijke marketing wordt bedreven in Nederland op het gebied van social media.

Een belangrijk basisprincipe is eerlijkheid. “We vertellen mensen nooit wat ze moeten zeggen of hoe ze het moeten vertellen. We zijn van mening dat mensen de vrijheid moeten hebben om in eigen woorden te vertellen hoe ze denken over een product of dienst”, aldus SMPA.

De volledige guidelines met uitgebreide toelichting zijn hier te downloaden (pdf).

Lees ook:Vrijheid van meningsuiting is mislukt
Lees ook:Geert Wilders’ vrijheid van meningsuiting
Lees ook:Social media vaker nieuwsbron voor bedrijfsjournalisten
Lees ook:Social media expert is foute colporteur
Lees ook:Twitter gaat berichten censureren

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>