Nederlandse meiden hyper actief op social media

Nederlandse meiden zijn zeer actief op social netwerken. Maar liefst 96 procent heeft volgens Girlscene een account op één of meerdere netwerken. Girlscene deed onderzoek onder 3000 meiden in de leeftijd van 13 tot en met 21 jaar.

Facebook is het meest populair, ruim 65 procent van de meiden is hierbij aangesloten. Ook het relatief nieuwe Twitter is behoorlijk in opkomst; 41 procent heeft een Twitter-account. Andere social media, zoals MySpace (13 procent), LinkedIn (2 procent) en Flickr (6 procent) zijn minder populair. Vraag: hoe zit het met Hyves?

Lang niet alle meiden gebruiken hun account ook daadwerkelijk. Zo geeft 16 procent van de meiden aan een Facebook account te hebben, maar hier eigenlijk nooit op in te loggen. Dit geldt ook voor Twitter (15 procent) en Myspace (13 procent).

Tienermeiden besteden veel tijd aan sociale netwerken. Ruim een kwart van de meiden zit per dag ongeveer een uur op hun social accounts; 1 op de 3 geeft aan zelfs 1 tot 4 uur per dag hieraan te besteden. Een kleinere groep is extreem actief:  vijf procent zit 4 tot 6 uur online op social media, twee procent is meer dan 6 uur per dag actief op deze sites.

Sociale netwerken, de nieuwe verslaving!?

Lees ook:Winnaars en verliezers in social media | Infografiek
Lees ook:The Social Habit: het gebruik van social media in de USA
Lees ook:Merken op social media populair door kortingen en koopjes
Lees ook:VS monitorde social media tijdens inhuldiging Obama
Lees ook:Facebook en Twitter voor militairen | Social media en de vijand

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>