Omroep meet impact op social media

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) en RTL gaan via sociale media de impact van televisieprogramma’s meten. De software is gemaakt door de NPO. In eerste instantie worden Twitter, Facebook en Hyves gebruikt om de activiteit met betrekking tot een televisieprogramma te meten.

Voorlopig wordt alleen gekeken naar de hoeveelheid reacties die gebruikers op sociale-netwerksites plaatsen. Op termijn moet de software ook in staat de waardering van het publiek te meten.

Ik ben benieuwd wat deze software kan. Ik moet nog zien hoe betrouwbaar deze metingen zijn. Zelf kijk ik trouwens nauwelijks nog traditionele tv. Internet-tv-stations bieden vaak meer kwaliteit, creativiteit en humor en zijn actueler. En dan heb ik het niet over die private-porno-tvstations, maar over originele, onafhankelijke internet-tv.

Lees ook:Philips komt met porno-app voor Smart TV
Lees ook:Na Google Analytics nu Twitter Analytics
Lees ook:Zware porno
Lees ook:PowerPoint Aaaargh
Lees ook:GMail van Google haalt Microsofts Hotmail in

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>