SAS wint prijs voor gebruik social media in aswolkcrisis

Luchtvaartmaatschappij Scandinavian Airlines (SAS) is beloond met de Simpliflying Award voor het gebruik van social media in crisiscommunicatie.

SAS wordt hiermee beloond voor het snel informeren van klanten via Facebook tijdens de aswolkcrisis eerder dit jaar.

De IJslandse aswolk leidde ertoe dat wereldwijd honderdduizenden passagiers strandden.

Volgens SAS was Facebook tijdens de aswolkcrisis het ideale platform om gestrande passagiers op de hoogte te houden van actuele ontwikkelingen.

De maatschappij stelde een speciaal Facebook-team samen dat probeerde de vragen van de duizenden klanten zo snel mogelijk te beantwoorden, meestal binnen vijf minuten. Door het succes heeft SAS besloten om de klantenservice via Facebook aan te blijven bieden.

SAS kreeg de prijs uitgereikt tijdens de conferentie Social media for the aviation industry in Londen.  Ook de KLM gebruikte trouwens social media tijdens de aswolkcrisis. De maatschappij beantwoordde vragen via Twitter.

Lees ook:Facebook hard op weg wereldwijd Nr 1 te worden
Lees ook:Live Bloggen in het Blogtheater
Lees ook:Uitbreiding KLM social seating: ‘Meet & Seat’
Lees ook:Ebay beste in social media marketing | Social Media Reputation
Lees ook:Bouwen aan een succesvolle internetonderneming

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>