Social media expert is foute colporteur

Opmerkelijk bericht van ITCommercie: driekwart van de bedrijven wereldwijd weet niet in welke sociale media hun meest waardevolle klanten zitten en wat ze daar over hen zeggen.

Dat blijkt uit een onderzoek van Harvard Business Review. Verder integreert slechts zeven procent sociale media in andere marketingactiviteiten. De inzet van sociale media kanalen door bedrijven blijkt volgens dit bericht nog in de kinderschoenen te staan.

Maar wat doen al die zelfbenoemde social media experts dan de hele dag? Ze poepen vage hosanna-tweets over de heilige graal die social media heet. Ze houden lezingen, posten blogs over HOLY SOCIAL MEDIA.
Maar als het concreet wordt, laten ze het afweten. Elke dag schieten de social media tips voorbij, de ene tip vaak nog nietszeggender dan de andere.

De social media expert van vandaag is de moderne colporteur, de foute verzekeringsman die vroeger aan de deur kwam. Hij zet z’n voet tussen de deur, slaat je om de oren met een stel overbodige verzekeringspolissen, int zijn geld en je hoort nooit meer iets van hem.
Natuurlijk, de social media colporteur moet ook zijn geld verdienen. En zijn enthousiasme werkt aanstekelijk. Maar dat zo veel bedrijven zich een volkomen overbodige social media-polis laten verkopen…, opvallend!

Lees ook:Bedrijven blijven worstelen met social media strategie
Lees ook:Onderzoek: Nederlandse merken benutten social media nauwelijks
Lees ook:De overwaardering $ $ van social media netwerken $ $
Lees ook:Social media reputation index: deze bedrijven doen het goed
Lees ook:Ontslagen door sociale media nemen toe

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>