Onderzoek toont aan dat gebruikers van sociale netwerken – My Space, Facebook, Hyves en zo – bijzonder weinig op de aangeboden advertenties klikken. Dat is een lullige vaststelling voor bijvoorbeeld Microsoft, dat zojuist 240 miljoen Dollar in een Facebook-advertentiecontract gestoken heeft. Of voor Google dat aan MySpac…
…900 miljoen Dollar advertentie-omzet beloofd heeft.
Het
gebruik van de twee grote internationale netwerken loopt zelfs terug.
Zelfs Bill Gates heeft zijn eigen Facebook-account onlangs opgeheven.
Een teken aan de wand?
Google heeft nog meer verliezen te noteren. Vier grote Amerikaanse uitgevers, waaronder de Tribune en NY Times, gaan voortaal hun eigen advertentie-werving en plaatsing doen. Dat is een vette streep door de rekening van Google, die tot nu toe goed verdiende aan deze uitgevers.
Lees ook:Microsoft en Google strijden om Facebook
Lees ook:Nederlandse meiden hyper actief op social media
Lees ook:Beursnotering Facebook in mei
Lees ook:VS monitorde social media tijdens inhuldiging Obama
Lees ook:Facebook gaat naar de beurs, wil 5 miljard ophalen