Rubriek: Marketing

Email viert veertigste verjaardag

Onno Halsema (Vodafone), Wouter Blok (Easytobook.com) of Lieselot Rijcken (Cendris) mag zich vanaf morgen de email man of vrouw van het jaar noemen. Morgen is namelijk in Amsterdam het sexy email event. De email viert dit jaar trouwens zijn veertigste verjaardag. Voor Reachmail aanleiding een leuke infografiek over de geschiedenis van de email samen te

Lees verder...

Wat maakt een e-mail sexy ?

Bestaat e-mail nog in 2020? Twitter is sexy, Facebook is hot, Apple is crazy en apps zijn verslavend. Wie schrijft er in hemelsnaam nog een e-mail? En stuurt die naar zijn klanten en relaties? Volgens de e-mail associatie en de DDMA is en blijft e-mail hot en booming. Daarom organiseren ze het sexy email event

Lees verder...

Social media reputation index: deze bedrijven doen het goed

Ruim een maand geleden meldde Nieuwe Media Blog dat Ebay het meest sociale wereldmerk is. Alterian publiceerde toen de eerste Social Media Reputation Index. Een top 50 van bedrijven die het goed doen met social media. Ze zijn afkomstig uit technologie, auto-industrie, retail, food & drink, online services, entertainment, financial en health & beauty. Wat

Lees verder...

Ebay beste in social media marketing | Social Media Reputation

Ebay is volgens Alterian het meest sociale wereldmerk. Het staat op de eerste plaats van de 50 merken met de meest interactieve social media marketing. Ebay heeft volgens Alterian niet alleen de meeste mentions op social media, maar ook de meest positieve. Alterian stelde de lijst samen volgens de methodiek van de Social Media Reputation

Lees verder...

Na Google Analytics nu Twitter Analytics

Veel Twittergebruikers meten hun populariteit aan het aantal volgers dat ze hebben. Dat is nogal arbitrair om het netjes te zeggen en een wijze van meten die vooral traditionele marketeers aanhangen: meer, meer, meer, veel, veel, veel. Met de nieuwe dienst Twitter Analytics kunnen twittergebruikers voortaan nagaan of hun volgers echt geïnteresseerd zijn in hun

Lees verder...

Mobile, smartphone, tablet: de strijd om de consument

Every succesful professional has a great Playbook. Met die slogan gaat Blackberry met zijn tablet PlayBook de strijd aan met Apple’s iPad. De PlayBook komt in het tweede kwartaal van 2011 richting Europa. Van phone naar smartphone naar tablet: de strijd om de consument verplaatst zich naar de tablet pc.

Lees verder...

Sportblog richt zich op de Spelen 2028

Onlangs is Sport28.nl gestart: een blog over communicatie, media en marketing van sport. Sport28.nl bestaat nu nog uit een klein aantal bloggers. Een aantal anderen heeft inmiddels al toegezegd om te willen bloggen. Dit zullen studenten of net-afgestudeerden zijn maar ook gevestigde namen uit de wereld van sport en (nieuwe) media. De onderwerpen variëren en

Lees verder...

Twittergebed met trappist puur

De Brabantse abdij Koningshoeven twittert tot en met 19 augustus elke dag in diverse tweets een tekst van de heilige Bernardus van Clairvaux. Het is een zogeheten noveengebed. Een noveen is een reeks van negen dagen waarop men op een bepaalde manier tot God bidt. Het noveen vindt elke dag live plaats in de Bernarduskapel van

Lees verder...