Apple en Google gaan de strijd aan met digitale betalingssystemen voor uitgevers. Apple heeft de abonnementservice geintegreerd in de App Store. De fabrikant van iPhone en iPad verplicht uitgevers om abonnementen voor iPad en iPhone via de App Store te laten gaan. Dertig procent van de inkomsten gaan naar Apple.
Google vraagt uitgevers voor gebruik van zijn betalingssysteem tien procent. Google’s One Pass lijkt op het eerste gezicht wat flexibeler.
Zo kunnen uitgevers zelf de prijs te bepalen. Ook zegt Google dat uitgevers zelf acties aan de digitale versies van tijdschriften en kranten kunnen toevoegen.
Ook is het mogelijk klanten per gelezen artikel te laten betalen. Beide abonnementendiensten werken trouwens zowel voor sites als voor applicaties. One Pass is nog niet in Nederland uitgerold.
Lees ook:Yudu biedt uitgevers voor iPad en iPhone alternatief voor Apple
Lees ook:Uitgevers investeren massaal in apps voor tablets
Lees ook:Apple verkoopt nu zelf simlockvrije iPhone 4 en iPhone 3GS
Lees ook:Dag 1 Mac App Store: ruim miljoen downloads
Lees ook:Apple App Store meldt zich op Twitter
Pingback: Yudu biedt uitgevers voor iPad en iPhone alternatief voor Apple | NieuweMedia