Bij Uitgeverij InCT verschijnt deze week het boek Apps, alles over uitgeven op mobiel en tablet.
De schrijver is Dirkjan van Ittersum. Van Ittersum probeert mobiel en tablet, volgens velen de media van de toekomst, een plaats te geven in de media- en uitgeefwereld.
Mobiele telefoons als iPhone en Android en tablets zoals de iPad zijn hot. Maar uitgevers, media, kortom iederen die iets wil publiceren, worstelt met de vraag hoe deze media in te zetten.
Wat zijn apps en wat komt er kijken bij het ontwikkelen van apps? Wat is het verschil met een mobiele site en hoe verdien je geld met apps? Welke platforms zijn er en waar moet je rekening mee houden?
Van Ittersum zegt de antwoorden te hebben. Klinkt nogal ambitieus, ik ben zeer benieuwd.
Zoals ik ook benieuwd ben naar het antwoord op de vraag waarom dit boek er nog niet is als e-book.
Het eerste hoofdstuk van het boek is trouwens gratis te lezen in ruil voor een tweet.
Lees ook:Mobiele app wint van het grote web
Lees ook:Toshiba promoot anonieme tablet | Such a shame
Lees ook:Extra heffing voor mobiele internetdiensten van de baan
Lees ook:Leeftijdskeuring voor mobiele apps mission impossible
Lees ook:Mobiele apps groeimarkt | 185 miljard downloads eind 2014
Het boek komt snel ook als ebook (we publiceren al onze boeken ook als ebook): blijkt alleen weinig tot geen vraag naar te zijn, we verkopen nog steeds 99% op papier. Maar we blijven het proberen
Even geduld dus nog
David, vind je niet dat een publicatie over apps en uitgeven op mobiel en tablet ook als e-book voor alle platforms verkrijgbaar moet zijn? Anders zou ik er in ieder geval geen ‘boek’over uitgeven.