App Sunday: voordelig boodschappen doen | alle aanbiedingen op je smartphone

Weg met de supermarktfolders! De nieuwe app Aanbieding toont je elke week de 25 populairste aanbiedingen en nieuwe producten van verschillende supermarkten. Met het boodschappenlijstje leg je vast welke producten je wilt kopen.

De applicatie geeft je een overzicht van de op dat moment geldende aanbiedingen van zestien verschillende supermarkten in Nederland. Per supermarkt zie je hoeveel eten en drinken tijdelijk tegen een lagere prijs wordt aangeboden.

Door op een supermarkt te tikken, krijg je een overzicht van de producten die in de aanbieding zijn, inclusief de oude en nieuwe prijs en een foto.

Tik je vervolgens op het product zelf, dan krijg je te zien hoeveel je bespaart – in procenten – en tot wanneer de aanbieding loopt.

Vervolgens kun je het product bewaren in je aanbiedingen- of boodschappenlijstje. Op het boodschappenlijstje kun je ook handmatig producten toevoegen en, als je ze eenmaal gekocht hebt, weer afstrepen. Je kunt daarnaast gericht naar aanbiedingen zoeken.

De app is er zowel voor de iPhone als voor Android (zoek op Aanbieding in de Android Market), kost 1,59 euro, maar is nu gratis te downloaden.

Lees ook:Supermarktoorlog 2011: makers mobiele apps in de clinch
Lees ook:App Sunday: Boer zoekt vrouw app voor de echte fan
Lees ook:Facebook breidt app uit met Find Friends Nearby: vind vrienden in je buurt!
Lees ook:Nieuwe smartphone: consument vindt platform belangrijkste
Lees ook:Tomatenketchup kopen op Facebook | Social media marketing

8 Reacties // Reageer

8 thoughts on “App Sunday: voordelig boodschappen doen | alle aanbiedingen op je smartphone

  1. SUPERMARKT+

    De applicatie Supermarkt+ en Aanbieding lijken erg veel op elkaar. Beide applicatie tonen dezelfde supermarkten en aanbiedingen. Dit vond de maker van Supermarkt+ verdacht, en nam de proef op de som. Hij voegde ongemerkt een aantal aanbiedingen aan zijn eigen bijbehorende website toe, en zag deze vrijwel direct in de applicatie Aanbieding verschijnen. Dit is een teken dat de ontwikkelaar van Aanbieding de gegevens met een script steelt van Supermarktaanbiedingen.com.

    Zie: http://www.supermarktaanbiedingen.com/app-aanbieding/

      /   Reply  / 
  2. Gert Meijboom Auteur

    Dat is nogal een beschuldiging. Wat zegt de maker van de Aanbieding app, Aldert Greydanus, hierover?

      /   Reply  / 
  3. Aldert

    Als initiator van deze app (samen met mijn andere collega’s uit iSignz) ben ik nogal geschrokken van dit verhaal en wil er graag even op reageren. Aanbieding is in juni 2009 gelanceerd en heeft een maand op 1 gestaan in de Appstore en veel positieve feedback van gebruikers mogen ontvangen. Voor de data van de app hebben we altijd zelf zorggedragen. In september van 2010 is Aanbieding verkocht aan Syndicate+ en zij hebben versie 3.0 van Aanbieding ontwikkeld en nieuwe supermarkten toegevoegd. Wat er waar is van de beschuldiging aan het adres van Aanbieding, daar kan ik dus helaas niet over oordelen. We (iSignz) zouden het vervelend vinden als het verhaal klopt. Er zal contact gezocht moeten worden Syndicate+ om dit op te helderen.

    Los van dit verhaal vind ik het overigens gewaagd dat Supermarkt+ de aanval kiest, aangezien ze in eerste instantie het volledige concept en de opzet van de app bijna 1 op 1 van Aanbieding hebben gekopieerd.

      /   Reply  / 
    1. Jan van Vliet

      Beetje flauwe opmerking dat Supermarkt+ een 1 op 1 kopie is van Aanbieding. Indien dit werkelijk het geval zou zijn, dan zouden hier tenminste wat treffende bewijzen tegenover moeten staan. Daarnaast kan het natuurlijk voorkomen dat mensen hetzelfde idee tegelijkertijd uitwerken zonder van elkaars concepten op de hoogte te zijn. Uit je reactie lijkt het er meer op dat je d.m.v. ongenuanceerde uitspraken, zonder onderbouwing de bal probeert terug te kaatsen.

        /   Reply  / 
      1. Erik

        Jan heeft natuurlijk wel wat boter op zijn hoofd.. Aanbieding is op 1 juni 2009 gereleased en 4 maanden later kwam supermarkt+ op de markt. Dus tegelijkertijd hetzelfde concept uitwerken betwist ik. Je kan in de link hieronder ook zien dat er veel overeenkomsten in structuur en layout (alleen is alles wat minder mooi) zijn.. Zo is bijvoorbeeld te zien dat de instellingen pagina 1-op-1 hetzelfde is. Ook de negatieve reviews in de app store waren wat kinderachtig.

        http://www.iphoneclub.nl/35985/preview-nieuwe-applicatie-supermarkt-voor-de-iphone/

        Supermarkt+ heeft natuurlijk gelijk dat het niet netjes is om andermans content ongevraagd over te nemen. Aanbieding is altijd veel succesvoller geweest dan supermarkt+ met 100% eigen content dus het was ook niet nodig geweest. Ik vond de wicky leaks grap trouwens briljant!

          /   Reply  / 
        1. Supermarktaanbiedingen.com

          Beste Erik,

          Supermarkt+ is een project dat in samenwerking met Saxion Hogeschool Enschede is uitgevoerd. Start van de ontwikkeling is 1 februari 2009 geweest. Deze samenwerking met Saxion heeft qua tijd vertraging opgeleverd, helaas voor ons is daardoor Aanbieding eerder op de markt gebracht. Na de lancering van Aanbieding hebben wij extra tijd genomen om ook productinformatie te tonen (dus: waar is een product het goedkoopst als het niet in de aanbieding is). Hierdoor heeft Supermarkt+ in totaal een ontwikkelingstijd van 9 maanden gehad, als er behoefte aan is zou Saxion dit ook kunnen bevestigen.
          In grafisch opzicht en qua gebruiksvriendelijkheid is aanbieding sterker dan supermarkt+. Hier staat tegenover dat supermarkt+ de enige applicatie met alle supermarkten van heel Nederland is. Daarnaast tonen we zoals gezegd ook producten die niet in de aanbieding zijn.

          Met Aldert hebben we vandaag (na zijn bovenstaande reactie) nog positief contact gehad. Met SyndicatePLUS zijn we nog in gesprek om tot een passende oplossing te komen. Mocht er geen oplossing komen overwegen we uiteraard juridische stappen, maar vooralsnog gaan we daar nog niet vanuit.

          K. Pot
          Supermarktaanbiedingen.com
          [email protected]

            /   Reply  / 
  4. Pingback: Ruzie om supermarkt apps | NieuweMedia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>