Duitse omzet e-commerce stijgt met 18 procent

De omzet uit e-commerce in Duitsland is vorig jaar met 18 procent gestegen naar 18,3 miljard euro. Dat blijkt uit onderzoek van TNS Infratest in opdracht van de Duitse organisatie voor e-commerce en teleshopping BHV.
E-commerce is nu goed voor 60,4% van de totale telecommerce-omzet in Duitsland.

BVH verwacht dat de Duitse teleshopping industrie als geheel in 2011 met 5,5% groeit naar een omzet van 31,9 miljard euro. De online verkoop zal met 15,5% stijgen naar 21,1 miljard euro. Daarmee neemt het aandeel van e-commerce in de omzet toe naar tweederde.

Uit het onderzoek blijkt verder dat catalogi een belangrijke rol blijven spelen in de marketingcommunicatie. Ruim 65% van alle tele-shoppers haalt informatie en inspiratie uit een catalogus. Het belang van social media groeit. In 2010 zei twintig procent nan de respondenten dat ze geattendeerd werden op producten van e-retailers via online sociale netwerken.

Bijna 60 procent van de kopers waren vrouw. Vrouwen genereerden ook de meeste omzet: 18,6 miljard euro.

Lees ook:Jongeren laten papieren boek links liggen
Lees ook:Nederland wil Huntelaar in de spits, blijkt uit onderzoek sociale media
Lees ook:Geflopte Z10 halveert omzet Blackberry
Lees ook:Advertentieopbrengsten: internet groter dan de dagbladen
Lees ook:Vier van de tien ICT’ers vindt werk via LinkedIn

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>