Advertentieopbrengsten: internet groter dan de dagbladen

De advertentieopbrengsten op internet zijn voor het eerst groter dan die van de dagbladen. Dat blijkt uit Amerikaanse cijfers over 2010 van het Internet Advertising Bureau en PricewaterhouseCoopers.

De opbrengsten uit internet advertenties bedroegen vorig jaar $26 miljard, een stijging van 15 procent. De dagbladen hadden vorig jaar een omzet van $22.8 miljard.

Televisiereclames winnen het nu nog van internet.

Tv genereerde een reclame-omzet van $28.6 miljard. Radio-reclames waren goed voor een omzet van $15 miljard. Er staan meer interessante conclusies in het rapport . Voor het goed lezen van infografieken zoals hieronder, kun je trouwens niet zonder de toelichting.

Lees ook:Duitse omzet e-commerce stijgt met 18 procent
Lees ook:Winst zit er voor Spotify nog niet in
Lees ook:Dagelijks worden er 400 miljoen Tweets verstuurd
Lees ook:Geflopte Z10 halveert omzet Blackberry
Lees ook:Forse stijging aantal bezoekers lokale nieuwssites Wegener

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>