Apple meest waardevolle merk ter wereld

Apple is wereldwijd het meest waardevolle merk. De techgigant uit het Amerikaanse Cupertino stoot daarmee Coca-Cola van de troon. Ook Google is Coke voorbij.

Dit blijkt uit het Best Global Brands rapport van adviesbureau Interbrand, waarover de Telegraaf bericht.

Het is voor het eerst in 13 jaar dat het adviesbureau met een nieuwe nummer één komt.

Apple zou volgens de lijst maar liefst 98,3 miljard US dollar waard zijn. Tweede is Google met 93,3 miljard, Coca-Cola staat met ‘slechts’ 79,2 miljard op de derde plaats.

Ook Nederlandse bedrijven komen op de lijst voor. Philips sluit met een waarde van 9,8 miljard de Top 40 af. Op de 73e plaats komt Shell met 5,5 miljard dollar, Heineken werd met 4,4 miljard dollar 93e.

Lees ook:Heineken met Google in campagnes voor mobiel internet
Lees ook:Twitter sluit reclamedeal met Pepsi Cola voor concerten
Lees ook:Update: Hele App Store meer waard dan BlackBerryfabrikant
Lees ook:Yahoo! vindt Microsoft-bod te laag en zoekt aansluiting AOL
Lees ook:Facebook gaat naar de beurs, wil 5 miljard ophalen

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>