Microsoft en Google vechten weer

DiggEven was het rustig aan het front. Microsoft heeft het druk met een offensief aan het Yahoo-front, terwijl Google zich concentreerde op achterhoedegevechten die vooral de mobiele markt op de knieën moeten brengen.

Maar nu woedt de strijd tussen MS en Google weer frontaal: ze willen allebei Digg overnemen. Microsoft heeft al een kleine voorsprong…

… omdat het de advertenties op Digg verzorgt. Daar staat tegenover dat Google een hoger bod heeft gedaan – circa 225 miljoen Dollar.

Gevecht om niets

Dit keer draait de strijd tussen Google en MS daadwerkelijk om niets. Digg is niets. Digg heeft geen eigen content, alleen maar linkdumps van anderen. Digg heeft een enorme userbase, dat wel, en heel veel traffic. En die traffic willen beide bedrijven maar wat graag aan zich binden om hun advertenties uit te plaatsen. Ook CBS zou volgens geruchten in de race zijn om Digg over te nemen.

Lees ook:Google neemt Digg over, zo goed als zeker
Lees ook:De wraak van Toshiba
Lees ook:Microsoft en Google strijden om Facebook
Lees ook:Google vs. Microsoft – the battle
Lees ook:KOFFIEDIK 2008: Google machtigste ‘man’ op aarde

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>