Google ziet in de Radio een belangrijk medium

Een van mijn blogjes ging over het toenemende belang van radio in het medialandschap. Hoewel dit toen in reacties werd tegengesproken, blijkt juist Google het met me eens te zijn.

Google breidt haar diensten uit richting radio. Zo is er Google Adsense Audio – gesproken advertenties – en werkt Google aan een uitgebreid pakket software om dj's (vooral online) van content, techniek en reclame te voorzien. 

Dankzij Google Adsense kunnen ook online dj's eenvoudiger geld verdienen via hun radio-kanaal.

TV verliest

Aan de andere kant klaagt CSI-bedenker Anthony Zuiker dat de kijker steeds meer achter internet zit in plaats van voor de tv. Hij wil zijn uitzendingen doortrekken naar mobiele toepassingen en naar internet. De kijker moet dus via internet geactiveerd worden om de tv aan te zetten, en andersom. Crossmediaal dus.

Op internet en mobieltjes, via games en korte stukjes online-film wordt de kijker warm gemaakt, maar uiteindelijk moet de kijker voor de tv belanden om de ontknoping van het mysterie mee te maken. Beniewd of hem dit gaat lukken.

Lees ook:Google Ad Manager (beta) is online
Lees ook:Tablets: Google komt er aan | Honeycomb = Android 3.0
Lees ook:Offline, online en nu offonline met Mozilla Prism
Lees ook:Nederlander bijna tien uur per week op internet
Lees ook:Orkaan Sandy voorkomt lancering Google Nexus 10

1 Reacties // Reageer

One thought on “Google ziet in de Radio een belangrijk medium

  1. Nomar

    of komt er gewoon een linkje per sms (tja, crossmediaal) waarin het adres van de juiste torrent staat vermeld. De laatste twee minuten van de aflevering kun je dan bekijken via een dailer ;)

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>