Het geilste kijkcijferkanon

Lekker wijf

Veel bezoeker op een artikel betekent nog niet altijd, dat het een goed verhaal is. Mijn mooiste artikel op dit weblog is – volgens mij – een artikel over god en de snelheid van onze informatiemaatschappij.

Bezoekers dachten er duidelijk anders over. Het meest gelezen artikel op dit weblog gaat over Direct X met 26.666 hits. Smakeloze tweede gaat over 2 girls 1 cup met 21.458 hits. Hits zijn dus geen bewijs van kwaliteit, maar dat is een open deur. Zonder porno had internet in z'n huidige vorm immers nooit bestaan. Het lijstje gaat verder… 

Lul in je aars 

In de lijst met getallen tekent zich ook een wetmatigheid af. Woorden als porno, condoom, ruk, wilders of Vista betekenen automatisch 500 hits per artikel extra. Had dit artikel de kop Chujwamwdupe dicht gat in Office geheten, dan had niemand het gelezen. Doordat de naam Chujwamwdupe zoveel betekent als Lul in je aars, waren ineens 4500 mensen geïnteresseerd in de beveiligingskwestie van Office.

Peter R. en Joran vd Sloot 

Een reeks artikelen over Peter R. de Vries en zijn halfslachtige bewijs over meisje Halloway en Joran v.d. Sloot was goed voor ruim 25.000 hits en meer dan 100 reacties. Natuurlijk het was actueel, maar bovenal was het omstreden en dan wil iedereen wat roepen. Want als iemand aan de schandpaal genageld kan worden, dan doen we daar massaal aan mee.

Manon Thomas

En dan was er de affaire Manon Thomas. Eerst smeuïge naaktfoto's en een vaag filmpje, daarna haar juridische acties tegen iedereen die de foto gepubliceerd had en tot slot haar veerkracht, waardoor ze nu workshops en lezingen geeft die mensen en bedrijven helpen dit soort ellende te voorkomen. Waarvoor respect.

Het duiveltje in mij zegt dan: goed opgezet plan om terug in de aandacht te komen, want de hele zaak heeft haar geen windeieren gelegd. Of dit echt zo is, durf ik niet te zeggen. Al met al was Manon in circa 7 artikelen goed voor 31.000 hits en dat is het totale bezoekersaantal van een karige maand!

Pedo's en andere extremisten zoals Geert Wilders

Extremisten doen het altijd goed op de bezoekersteller. Het woord Pedo is goed voor 1000 extra hits, maar brengt me helaas ook altijd in botsing met al die mislukte pedo-jagers rond Yvonne van Hertum en anti-anti-pedojagers die volgens mij hun zieke natuur hebben vertaald in een quasi-heldenstatus. Geen kinderporno kijken om de kinderporno, nee, maar om daders op te sporen. Het zal wel…

Ook de naam Geert Wilders is goed voor 500 extra hits op een artikel. Pech voor Rita Verdonk, want die scoort nauwelijks extra. Moet ze toch eens iets aan doen.

War of the Opes: Windows, Linux, OSX

Ook altijd goed voor veel bezoekers en bovendien dicht bij mijn hart is de strijd tussen de drie Operating Systems. De woorden Linux, Windows en OSX in de tag, vragen om veel reacties. Het woord alternatief wordt blijkbaar veel gebruikt in de zoekmachine, omdat nogal wat mensen blijven zoeken naar een alternatief voor Windows. En terecht. Voor uw administratie: sinds ik weer met Mac werk, ben ik een gelukkiger mens achter mijn pc. In dit kader mag Vista en SP1 niet ontbreken. Toen SP1 uit leek te komen zat heel Nederland in de startblokken. Elk artikel daarover schoot omhoog op de hitlijsten. Datzelfde werkt nu weer voor Windows 7.

Vreemd genoeg had één artikel over Google Os in enkele dagen tijd 10384 hits en veel reacties. Het artikel was natuurlijk een knipoog, want een echt Google Os bestaat niet, maar het gemaakte Linux-smaakje rook wel sterk naar Google.

iPhone en gadgets 

Ook het woord iPhone zorgt overigens voor extra bezoek, omdat het apparaat nu eenmal hot is. Wat ik me wel afvraag is wat mensen zoeken voor info over het ding. Kopen kan in Nederland maar op 1 plek (T-Mobile), en als je 'm hebt doet-ie het zonder dat je een handleiding hoeft open te slaan.

Gadgets in het algemeen zijn populair. Ik denk dat veel mensen standaard artikelen over gadgets zoeken en bekijken. Een artikeltjeover de grootste gadget aller tijden, scoorde bovenmatig goed.

Superlatieven

lekker wijf, pik staat stijf

Waar het bij veel artikelen om draait, zijn de superlatieven in de kop. Woorden als grootste, zware woorden als piraterij (muziek) of schuttingtaal lokken lezers. Ook dat is geen nieuws, want daar draait de hele Telegraaf om. Zonder schreeuwende koppen zou niemand dat krantje ooit lezen.

De kop boven dit artikel krijgt dus ook een schreeuwende kop. Maar bovenal zet ik alle eerder genoemde sleutelwoorden in de tag, zodat dit artikel op z'n minst goed is voor 70.000 hits en ik een maand lang geen artikelen hoef te schrijven om toch aan mijn target te komen. Een foto van een lekker wijf erbij, en het feest is compleet.

Hoho, je vergeet wat…

Inderdaad, ik vergeet wat. Actualiteit moet er nog in. Zoals de kredietcrisis of de Amerikaanse verkiezingen. Obama en McCain moeten ook in de slug staan.

Lees ook:TOP 5 Best bekeken in 2007
Lees ook:Stemverheffing tegen Windows
Lees ook:Bloggen zonder leestekens
Lees ook:Cozzmoss maffiapratkijk met auteursrechten
Lees ook:Google gaat strijd aan met internet-vervuilers

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Het geilste kijkcijferkanon

  1. Jorn

    Mooie url Victor!

    Even over ‘kwaliteit’ waar je in het begin over spreekt, als jij met één artikel je target (heb jij die?) voor de hele maand haalt, dan betekent dat toch niet dat je de rest van de maand niet meer hoeft te bloggen? Buiten je vaste kern aan bezoekers trek je veel extra pageviews, maar dan mag je die harde kern niet laten stikken de rest van de maand. Dat is ook een stukje kwaliteit van een kwaliteitsblog :)

      /   Reply  / 
  2. Victor

    @jorn: je hebt helemaal gelijk Jorn. Ik zeg ook niet dat ik dat doe, maar zou kunnen doen. We bloggen gewoon lekker verder.

      /   Reply  / 
  3. Rob

    Internet: ecce homo. De ultieme spiegel der mensheid.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>