Social media vaker nieuwsbron voor bedrijfsjournalisten

Social media als Twitter, Facebook, LinkedIn, blogs spelen een steeds belangrijkere rol voor bedrijfsjournalisten. Negen op de tien bedrijfsjournalisten zeggen een onderwerp verder te hebben uitgezocht als gevolg van informatie afkomstig van social media.

Dat blijkt uit de Social Media Survey Use of social media among business journalists van de Brunswick Group. Het adviesbureau hield een online onderzoek onder 1082 bedrijfsjournalisten, zowel redacteuren, correspondenten, freelancers als onderzoeksjournalisten wereldwijd.

Tweederde van de ondervraagde bedrijfsjournalisten zei een verhaal te hebben geschreven waarbij social media de bron is. Dat zou volgens Brunswick betekenen dat één op de zeven gepubliceerde artikelen ontstaat via social media.

Social media hebben volgens de onderzoeksresultaten ook een positief effect op de journalistieke kwaliteit. Bijna alle ondervraagden verwachten dat het belang van social media alleen maar zal toenemen.

Lees ook:Social media expert is foute colporteur
Lees ook:Facebook hard op weg wereldwijd Nr 1 te worden
Lees ook:Ebay beste in social media marketing | Social Media Reputation
Lees ook:Update: Tweet veroorzaakt stormloop op Zweedse bank
Lees ook:Facebook en Twitter voor militairen | Social media en de vijand

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>