RECAP: sociale media een week na de ramp in Japan

Social media spelen een belangrijke rol in de nasleep van de natuurramp in Japan.

Google, Facebook, Twitter en andere nieuwe en sociale media zijn een week na de ramp onmisbaar in de informatie- en communicatievoorziening.

Nieuwe Media Blog heeft de afgelopen week een aantal postings geplaatst over de aardbeving, tsunami en de dreigende kernramp.
Die zijn nog altijd actueel en worden regelmatig van een update voorzien. Als service hieronder de belangrijkste blogs over Japan:

Lees ook:Amerikaanse leger blokkeert websites voor noodhulp Japan
Lees ook:Japanse regering twittert in het Engels over ramp
Lees ook:WikiLeaks: Japan twee jaar geleden al gewaarschuwd voor de kerncentrales en het risico bij aardbevingen
Lees ook:Atoomramp dreigt in Japan | Social media belangrijke informatiebron
Lees ook:Mobiele app traceert slachtoffers bij rampen | Mobile savior

Geen reacties // Reageer

0 thoughts on “RECAP: sociale media een week na de ramp in Japan

  1. Pingback: Crisiscommunicatie via social media: Twitter werkt het best | NieuweMedia

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>