Rubriek: Trends

Generatie Tekst: texting in plaats van telefoneren

Na de babyboomers, generatie C, generatie X, generatie Y, generatie Z, generatie Blah! en generatie Einstein maakt nu de generatie Text de dienst uit. Uit een onderzoek van Lab42 blijkt dat 71 procent van de Amerikaanse jongeren van 13 tot 21 jaar liever een tekstberichtje verstuurt dan telefoneert. [ Hebben daarom zoveel jongeren een Blackberry,

Lees verder...

Uitgevers investeren massaal in apps voor tablets

Bijna 70 procent van de uitgevers biedt eind dit jaar een of meerdere apps aan voor tablets als de iPad van Apple en Samsung Galaxy Tab. Dat blijkt uit cijfers van Publishr en Mediatest. Nu al heeft een op de vijf uitgeverijen apps in store, terwijl ruim de helft van de uitgeverijen apps in de

Lees verder...

Bestuur je iPhone of Senseo je gedachten

Het Canadese bedrijf InteraXon heeft op de Consumer Electronic Show (CES) in Las Vegas een hoofdband gepresenteerd waarmee je een iPad of iPhone met je gedachten kunt besturen. In het filmpje hieronder is te zien hoe een man een spelletje speelt zonder het scherm aan te raken. Het voorbeeld van InteraXon is een van de

Lees verder...

Trends in presentaties | Zeitgeist van SlideShare

Na de Japanners en de Koreanen gebruiken Nederlanders de meeste slides in hun presentatie. Dat blijkt uit de Zeitgeist van SlideShare. Een van de populairste presentaties op SlideShare is Steal This Presentation, een presentatie over hoe je een presentatie moet geven. Nog een weetje: vrouwen gebruiken minder slides in hun presentatie dan mannen. Kijk zelf:

Lees verder...

Apple meest populaire bedrijf op Twitter

Apple is volgens What the Trend het meest genoemde bedrijf op Twitter. Apple wordt gevolgd door Google en Twitter zelf. De rest van de top tien ziet er als volgt uit: 4. Uniqlo – 5. Research in Motion – 6. Microsoft – 7. Facebook – 8. Nintendo – 9. Sony – 10. BBC. What the

Lees verder...

Trend: Online daten via mobiele app en social media

De traditionele datingsites verliezen terrein aan mobiele dating-apps die geintegreerd kunnen worden in social media. Het voorbeeld is de applicatie AreYouInterested, dat beschikbaar is op Facebook en de iPhone van Apple. Volgens onderzoeksbureau AppData groeit AreYouInterested met 50.000 nieuwe gebruikers per dag, terwijl een traditionele datingsite als Match per dag ongeveer 20.000 nieuwe klanten telt.

Lees verder...

Tien procent van je Twitter-vrienden zijn social (ro)bots

Volgens de marktonderzoekers van Gartner is in 2015 tien procent van je Twitter- en Facebook-vrienden afkomstig van zogeheten social bots. Wat dat zijn: geautomatiseerde marketing-, pr- en crm-tools van bedrijven en organisaties die via deze social bots proberen je voor hun producten of diensten te interesseren. Citaat: ‘Efforts to systematize and automate social engagement will

Lees verder...

LoveMachine beloont personeel met liefde en geld

Philip Rosedal, de bedenker en oprichter van Second Life, heeft een nieuwe hype op stapel staan: de LoveMachine. Het is een softwareprogramma waarmee werknemers elkaar bonussen kunnen geven. Met behulp van de software kunnen werknemers elkaar korte berichtjes sturen waarin waardering voor de uitvoering van een bepaalde klus wordt uitgesproken. Door op de knop send

Lees verder...

Hoe trends ontstaan: docu Influencers

R+I Creative heeft een inspirerende docu, Influencers, gemaakt over trendmakers en hun rol bij het onstaan van trends. De makers proberen een antwoord te geven op wat de essentie is van invloed en wat een iemand invloedrijk maakt zonder hij gebruik maakt van een vooraf geplande aanpak of strategie. Influencers, geschreven door Paul Rojanathara en

Lees verder...

Nieuwe media hits top twintig

Metareporter heeft de afgelopen drie jaar de berichtgeving over nieuwe media in de Nederlandse dagbladen bijgehouden en dat levert aardige analyses op. Zo hebben de metareporters een analyse gemaakt van de meest populaire nieuwe media thema’s van de afgelopen drie jaar. De metareporters hebben trouwens nog meer interessante analyses gemaakt. Dat levert de volgende top

Lees verder...

Mobieltjes en internet maken mensen speelser

Mediatechnologieën veranderen de manier waarop wij naar onszelf, elkaar en de wereld kijken. Doordat bijna iedereen een mobiele telefoon heeft, op Facebook met zijn vrienden praat en via LinkedIn een baan zoekt, gaan mensen op een nieuwe, speelse manier met hun identiteit om. Dat stellen Michiel de Lange en Jeroen Timmermans, die dinsdag aan de

Lees verder...

Hyves gaat trends in Nederland volgen

Hyves is gestart met het volgen en publiceren van de laatste trends in Nederland. Het sociale netwerk wil zo op de Hyves-homepage laten zien waar Hyvers heen gaan, welke tv-programma’s er worden bekeken en waar Nederland over praat. Het netwerk zegt ruim een jaar bezig te zijn geweest met het ontwikkelen van de trendrubriek Nu in Nederland.

Lees verder...

60% internetters dagelijks online, mobiele netwerken booming

Ruim 60 procent van de mensen in de wereld die toegang hebben tot internet is dagelijks online. In Nederlandse ligt dat percentage op bijna 70 procent. Dat zijn enkele resultaten van een wereldwijde studie van onderzoeksbureau TNS NIPO. De onderzoekers ondervroegen bijna 50.000 mensen in 46 landen. Dat heeft gigantisch veel informatie opgeleverd, die je

Lees verder...

Twitteraars doen het samen, maar ook solo

Xaviera Ringeling, oprichter van Content Girls, deed de afgelopen maanden onderzoek naar het gebruik van Twitter in Nederland. De resultaten (PDF) publiceerde ze dit weekeinde. Die sluiten naadloos aan bij mijn analyses van de Nederlandse Twittergemeenschap. Veel tweeps zullen zich dan ook herkennen in deze publicatie. Maar voor overheden en bedrijfsleven is er nog een

Lees verder...

Google ontwikkelt zelf-besturende auto’s

Google experimenteert met auto’s die geheel geautomatiseerd en zelfstandig rondrijden. Die auto’s hebben de afgelopen maanden in en om San Francisco al 225.000 kilometer gemaakt. Het door Google ontwikkelde systeem werkt met video-camera’s, radar sensoren en laser om andere weggebruikers te zien. De navigatie gebeurt op basis van gedetailleerde kaarten. De datacentra van Google en

Lees verder...