McDonalds in fout op Twitter (audio)

Het voorbeeld van McDonald bewijst hoe een goed bedoelde actie op Twitter je ongewild als een boemerang kan raken.

Met de #McDStories wilde het fastfoodconcern klanten stimuleren positieve verhalen de wereld in de slingeren.

Maar het pakte anders uit. De hashtag werd door Twitteraars vooral gebruikt om hun gal te spuwen en negatieve ervaringen te delen. Ook dierenrechtenorganisatie PETA greep de hashtag aan om te melden wat er niet zou deugen aan McDonald’s, bericht de Volkskrant.

Inmiddels heeft McDonalds van de ervaringen geleerd en gebruikt de restaurantketen de hashtag niet meer. Helaas voorkomt dat niet dat anderen met die hashtag nog volop over het onderwerp meetwitteren.

Lees ook:Experiment: melden vuurwerkoverlast via Twitter
Lees ook:Sex.com verkocht voor 13 miljoen dollar
Lees ook:Hoe jongeren social media gebruiken: hoe actueler hoe beter
Lees ook:Twitter belangrijke informatiebron in Iran: ook andere social media populair
Lees ook:Delen of stelen?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>