Microsoft koopt marktaandeel

Microsoft heeft enkele weken voor het overnamedebacle met Yahoo, voor heel veel geld (ruim een miljard Euro) een bijna failliet Noors bedrijf gekocht. Het bedrijf is niet zoveel waard, maar de ontwikkelde zoekmachinetechnologie schijnt beter te zijn dan die van Google.

Eerder al was voor 6 miljard aQuantive gekocht; een wereldwijd opererend advertentinetwerk. Dat moest wel, want Google had eerder een bod gedaan (en inmiddels overgenomen) op DoubleClick; ook zo'n advertentieclub. En Microsoft jaagt door om Google maar bij te kunnen houden…

Microsofts nieuwste krampachtige poging is het aanbieden van korting bij aankopen die via het advertentienetwerk van M$ worden gedaan. M$ koopt dus gebruikers voor haar zoekmachine.

Ondertussen is de overnamepoging van Yahoo een nieuwe ronde in gegaan. M$ heeft een voorstel gedaan waarin Yahoo zonder de Aziatische tak wordt ingelijfd in het M$-concern. Dit is niet zonder reden. Yahoo is sterk in Azië, maar China zal niet accepteren dat de Chinese tak van Yahoo door M$ wordt overgenomen.

Lees ook:Winkelen bij Yahoo, gaat het Microsoft lukken?
Lees ook:Yahoo! vindt Microsoft-bod te laag en zoekt aansluiting AOL
Lees ook:Google vs. Microsoft – the battle
Lees ook:Microsoft blijft Yahoo uitdagen
Lees ook:Yahoo! hyperactief

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>