Mobiel advertentie bombardement is irritant | Mobile ads

Bijna de helft van alle smartphonegebruikers vindt advertenties op mobiele websites irritant. Dat blijkt uit cijfers van YouGov.

47 procent van de 2000 door YouGov ondervraagde smartphonegebruikers vindt het vervelend om mobiele advertenties te zien. Slechts 23 procent zegt er wel eens eentje te openen.

De bezitters van een iPhone, Android-smartphone of Blackberry zijn iets milder. 32 procent van deze smartphone-bezitters vindt mobiele reclame irritant. En slechts 14 procent van hen zegt wel eens een advertentie te openen.

Terwijl de smartphone-gebruikers niet zitten te wachten op een reclame bombardement, is de mobiele reclamemarkt booming. Internetgiganten als Google en Apple proberen de mobiele ad-markt te veroveren.

Lees ook:ADV: Smartphone vervangt horloge, wekker, fototoestel, boekenkast en nog veel meer
Lees ook:Volgens Nielsen: iPad is tv-buddy, e-reader is bijslaap
Lees ook:Reclame: Ondankbare honden
Lees ook:Smartphone-gebruiker wil controle over mobiele privé-data
Lees ook:iPhone 5 is de Nr.1 in datagebruik

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>