Het Amerikaanse internetbedrijf AOL heeft voor 315 miljoen dollar de populaire weblog en nieuwssite The Huffington Post overgenomen.
De overeenkomst werd vannacht tijdens de Super Bowl getekend.
Internetprovider AOL wil zich meer gaan richten op het aanbieden van nieuws en entertainment. De HuffPo is in vijf jaar een van de belangrijkste nieuwssites van de VS geworden. Er werken circa 70 betaalde krachten. Verder wordt de site gevuld door 6000 niet-betaalde bloggers.
The Huffington Post werd in 2005 door onder andere de huidge hoofdredacteur Arianna Huffington opgericht en telt maandelijks ongeveer 25 miljoen bezoekers. De site bestaat uit eigen nieuws, commentaar en blogs en kent een actieve community. Met gastblogs van onder andere Barack Obama, Larry Page en Bill Gates wist de site bekendheid te verkrijgen.
AOL brengt The Huffington Post, samen met andere contentaanbieders die het onder zijn hoede heeft zoals TechCrunch, Engadget, AutoBlog, MapQuest en Mofiefone, onder in een nieuwe mediagroep. Arianna Huffington gaat deze nieuwe mediagigant leiden.
Ik werd zelf vooral getriggerd door een terloopse opmerking over integratie van de ihoud van The Huffington Post en AOL. Alle content wordt op een hoop gegooid.
Of de HuffPo of een van de andere contentaanbieders daar nu beter van wordt? Ik geloof er niets van!
Lees ook:RTL gaat met website Buienradar aan de haal
Lees ook:Startup toont meest gedeelde NL-nieuws op Twitter
Lees ook:Anonymous pakt Facebook aan (video)
Lees ook:Massale felicitaties op Facebook voor team dat Osama doodde
Lees ook:Nieuwe iPad verkoopklapper