Jeugdige stemmers zullen eerder geneigd zijn te stemmen, als ze met een SMS'je daaraan worden herinnerd. Dit blijkt uit onderzoek in de V.S. door de universiteiten van Princeton en Michigan. Een experiment, waarbij 4000 jonge stemgerechtigden een berichtje kregen op hun mobiel, gaf 4% meer stemmers onder deze doelgroep.
Wie komt er in het Catshuis?
Daar stond tegenover dat een kwart van de slachtoffers in het onderzoek de berichtjes wel irritant vond. Bijna 60% vond de berichten wel praktisch.
Die methode is natuurlijk ook op te pakken door de politieke partijen in Nederland. SMS'en in plaats van campagne voeren langs de deur of folderen in de binnenstad. Met de vele tientallen partijen die elke vier jaar mee willen doen aan de verkiezingen, betekent dat een waar SMS-bombardement op de draadloze kiezer.
De winnaars van die verkiezingen zijn nu al te raden. Dat wordt een coalitie van Vodafone, KPN, Orange, Telfort en T-Mobile.
Lees ook:“The world can take a break on hating us”
Lees ook:Nederland gaat analoog
Lees ook:Maurice de Hond lanceert politieke peiling app | Verkiezingen!
Lees ook:Cijferneuken over Vista
Lees ook:Zinloos adverteren
Jeha ….. lang leve de graai-cultuur!