Webwinkels: discussiefora effectiever dan sociale media

Verschillende webwinkels doen verwoede pogingen om ‘zo 2.0 mogelijk’ te zijn, schreven we al eerder. Helaas voor deze pioniers zijn ouderwetse discussiefora en weblogs een stuk effectiever, zo blijkt uit onderzoek.

Volgens Emerce is het contact met klanten ‘op algemene of gespecialiseerde discussieforums directer en daarmee van meer waarde van andere sociale media’

“Uit de peiling blijkt dat 68 procent van de webwinkeliers al op een of andere manier actief deelneemt aan discussies op internetfora. De helft van de ondervraagden zegt zijn inspanningen op en rondom sociale media in het komende jaar te willen uitbreiden”, aldus Emerce.

Lees ook:Nederlandse meiden hyper actief op social media
Lees ook:LinkedIn favoriet, Twitter uptime bij ondernemers
Lees ook:1 miljoen online aankopen per tablet of smartphone
Lees ook:Nederland wil Huntelaar in de spits, blijkt uit onderzoek sociale media
Lees ook:Onderzoek: Twitter wordt vooral gebruikt tijdens kantooruren

1 Reacties // Reageer

One thought on “Webwinkels: discussiefora effectiever dan sociale media

  1. Bjorn SImmering

    Ik heb sowieso het idee dat in Nederland de social media sites als ekudos en nujij wat op hun retour zijn. De grote groep stapt nog steeds in bij forums en begint met blogs te lezen. Ik denk dat je daar de grootste winst kunt halen als je een webshop hebt. Wellicht is het nog handiger als webwinkelier, om je zelf te gaan bewegen in dit gedeelte van de markt, daar valt volgens mij nog een hoop winst te halen.
    Bjorn – blog-site.nl

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>