Microsoft heeft, om van het duffe imago af te komen, een nieuw reclamebureau ingehuurd (zie mijn blogje hierover). Dat nieuwe imago mag maar liefst 300 miljoen kosten. Onderstaand filmpje is het resultaat. Vooral de bijdrage van komiek Seinfeld doet echt wonderen. Ik kijk ineens heeeeeeeeeeel anders tegen Microsoft aan.
Lees ook:Microsoft koopt nieuwe campagne bij nieuw bureau
Lees ook:‘Let Me Twitter Dat’: komiek Andy Milonakis mikt op Twitter-hit
Lees ook:Microsoft leest en verandert uw gedachten
Lees ook:Microsoft: moloch, Calimero, underdog en de eeuwige gebeten hond
Lees ook:PowerPoint Aaaargh
Aardig grapje: de foto op zijn lidmaatschapskaart van Shoe Circus is de vaak gepubliceerde politiefoto van Gates uit zijn studententijd.
Verder een heel eigenaardige, nietszeggende reclame. En Seinfeld is ongeveer zo grappig als Harmen Siezen.
Was mij ontgaan, leuk detail, Rob. Maar dan houdt het wel op met leuk. Gelukkig heeft Microsoft genoeg geld om weg te gooien op deze manier. Dit doet niets voor het merk, en alles voor concurrenten, zoals Apple.
Pingback: Ask Jeeves kan het nog slechter dan Microsoft | NieuweMedia